Dubbla utmärkelser till EET Europarts på Europas största distributörs-konferens.

Utmärkelserna "Northern Europe Distributor of the Year Award" och "Award for Outstanding Distributor Performance"  gick båda till EET Group/EET Europarts på årets Distree-gala.

DISTREE EMEA-konferensen, (den årliga distributörs-konferensen för hela Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Som sedan 2003 är den största oberoende konferensen i Europa vilken lockar tillverkare och distributörer ifrån 70 länder, har precis avslutats i Monaco.

Om DISTRIBUTOR Awards
Före utmärkelserna så skapas en jurygrupp bestående av inbjudna kanalexperter från hela EMEA. De uppmanas att i förväg ta fram en lista av enastående retaildistributörer från varje region baserat på det totala resultatet under de senaste 12 månaderna. Den listan skickas sedan ut till återförsäljare över hela EMEA som har två veckor på sig att välja ut de distributörer som de tycker förtjänar att vinna de övergripande utmärkelserna. Resultaten offentliggörs sedan på galan i samband med DISTREE EMEA-konferensen.

"Det är en stor ära att få inte mindre än två av dessa mycket prestigefyllda utmärkelserna från EMEA Channel-akademin där kunder från hela EMEA, tillsammans med en erfaren jury  har valt EET Europarts som den bäst presterande distributören bland tusentals distributörer i EMEA, vilket är fantastiskt och faktiskt lite hisnande. Vi kommer nu -. som alltid - att bevisa att EET Europarts var rätt val genom att påskynda genomförandet av ytterligare innovativa lösningar och tjänster för alla våra 33.000 köper kunder i hela EMEA ", säger Stefan Nilsson, VD för EET Europarts i Sverige. "Varje dag arbetar vi hårt i vår strävan att vara den bästa leverantören för våra kunder och den bästa distributionspartnern för våra leverantörer. Dessa två utmärkelser visar tydligt att vi gör rätt saker."

Om Distree EMEA

DISTREE EMEA är den största och mest inflytelserika oberoende eventet för EMEA ICT- och CE-kanalerna. Eventet  täcker ett brett spektrum av ICT-lösningar, IT-produkter och hemelektronik. DISTREE EMEA är ett "must attend event" för återförsäljare, distributörer och leverantörer verksamma i EMEA-regionen.

Distree EMEA-hemsidan

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004