Designen är sofistikerad och ljudkvaliteten är top notch på den nya DX-hörlursserien från beyerdynamic

Under utvecklingen av DX 120 iE och DX 160 iE hörlurarna har beyerdynamic siktat mot inget mindre än att sätta ny standard för produktkategorin. Resultatet är en high-end hörlursserie som är perfekt in i minsta detalj.

Den överlägsna ljudkvaliteten i DX 120 iE och DX 160 iE hörlurarna talar för sig själv, efter bästa beyerdynamic-tradition. De två hörlurarna i DX-serien har ett balanserat ljud utan distorsion även vid hög volym - helt perfekt!

Perfekt passform

Perfekt passform är viktigt, särskilt för in-ear hörlurar. Detta gäller inte bara på grund av bekvämlighet, utan också för att säkerställa en god ljudåtergivning – speciellt en djup och exakt bas. Av samma anledning levereras båda DX-modellerna med silikonöronproppar i fem olika storlekar för att säkerställa en korrekt och bekväm position i öronen. Vidare levereras de med två uppsättningar extra-secure fit öronproppar i mjuk plast. Dessa har två skikt "ribber", som säkrar fastsättningen i öronen utan att skapa obehagligt tryck i hörselgången.

DX 160 iE modellen levereras också med en uppsättning av skumöronproppar från den ledande tillverkaren Comply™. Dessa skumöronproppar överensstämmer med formen på örat, och fungerar på ett trevligt sätt som avskärmning mot yttre buller. Sammantaget ger detta de optimala förutsättningarna för en oavbruten musikupplevelse av högsta kvalitet.

Perfekt design

Hantverk av bästa klass och en elegant design betonar kvaliteten på båda DX-hörlur- modellerna. Med metallkapslingar i eloxerad aluminium är båda modellerna starka och byggda för att hålla länge. DX 160 iE-modellen är även utrustad med en extra detalj i form av en reflekterande matt silverring som mycket elegant stödjer design och ger ett vackert utseende.

För lagring och "on-the-go" så levereras DX 120 iE med ett smart snap-lock etui, och till DX 160 iE ingår ett robust hard case med blixtlås.

Alla komponenter till DX 120 iE och DX 160 IE finns som reservdelar. Det gör båda modellerna till en god och långvarig investering.

Perfekt användande

DX 120 IE och DX 160 IE har en ergonomiskt perfekt passform. Den platta kabeln är superbekväm, och gör att man undviker sladdtrassel, och att kabeln nästan rullas ut av sig själv när man tar ur sina hörlurar ur asken.

Placeringen av plug-in-kontakten där de två hörlurskablarna möts, ger en flexibilitet i kabellängden. Om man bär sin spelare i bröstfickan, kan en kort kabel ansluts direkt i spelaren och har man sin spelare på ett bord eller i bakfickan kan du använda en förlängningskabel. Kontakten på förlängningskabeln är gjord med 45 graders vinkel för att minska slitageskador och slitage på uppspelningsenhetens kontakt.

Som en extra praktisk funktion, kan den medföljande adaptern monteras på den tvådelade kabeln, så att två personer kan lyssna på en gång.

Rekommenderade utpriser

Rekommenderat utpris för beyerdynamic DX 120 iE är 649:-
Rekommenderat utpris för beyerdynamic DX 160 iE är 899:-

Återförsäljare

beyerdynamic produkter sälja bl.a. hos: Euronics, Mediamarkt, Audiovideo och CDON
Information om övriga återförsäljare kan fås av EET Europarts via tel. 08-507 510 00

Se beyerdynamic produkter här

Om beyerdynamic:
Med sann pionjäranda, mer än 90 års erfarenhet och fokus på enastående kvalitet, utvecklar och tillverkar beyerdynamic förstklassiga ljudprodukter. Både hörlurar, mikrofoner och konferenssystem utvecklas och monteras (för största delen) fortfarande för hand i Tyskland. beyerdynamic är absolut ledande inom tillverkning av headset och mikrofoner, och företaget är representerat i mer än 100 länder världen över.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.