Design-prisvinnande Beolit 12 från B&O PLAY lanseras nu i "White Edition"

Design-prisvinnande Beolit 12 från B&O PLAY lanseras nu i "White Edition"

Den lilla Beolit ​​12 med det stora ljudet.
Ett allt-i-ett-musiksystemet från B&O PLAY by Bang & Olufsen som nu finns i en cool och tidlös vit version, som passar in överallt.

Passar in och sticker ut
B & O PLAY lanserar en ny version av den populära Beolit ​​12 - med vit kabinett, ljusgrått högtalargaller i aluminium och en svart bärrem i läder, som är den perfekta kontrasten till de ljusa färgerna. Designen av Beolit ​​12 är igenomtänkt in i minsta detalj - från de mjuka, rena linjerna och de robusta aluminiumgallerna som sveper runt högtalaren till den starka bärremmen i läder och övre facket i glidsäkert gummi för att hålla en smartphone ordentligt på plats.

Om du kombinerar en så vacker och ren design med det magnifika ljudet från detta bärbara musiksystem får du en allt-i-ett-lösning som uppfyller alla krav och kan användas överallt.

Beolit ​​12 White Edition återspeglar både designfilosofin bakom B&O PLAY och den internationellt kända designern Cecilie Manz, som är kvinnan bakom den retro-coola exteriören: Den är liten men har ett stort ljud, passar in och sticker ut, och dess interiör är lika brutal som dess exteriör är vacker. Den är skapad för att användas och uppfyller det enkla målet att ge magiska musikupplevelser.

En ulv i fårakläder

Trots sin relativt ringa storlek och dess eleganta design är Beolit ​​12 en potent musikförmedlare med en digital klass-D-förstärkare på 120 watt som driver två 2 "diskanthögtalare och en separat 4" bas, så att du får både ett kraftfullt och exakt ljud.

Ljudet är typiskt B & O PLAY. Det är ärligt, rent och presenterar musiken precis så som artisten har föreställt sig att det skulle låta - dvs. helt neutralt och utan överdriven fokusering på specifika element.

Trådlös frihet

Beolit ​​12 är konstruerad för ett liv på vägen - och har både en intern strömförsörjning och ett laddningsbart batteri med en kapacitet på 8 timmar. Du får med andra ord, den ultimata trådlösa friheten att ta med dig musiken överallt - inomhus eller utomus, det är upp till en själv! Och om du ansluter din telefon med en kabel, kan du även ladda den när du spelar musik.

Beolit ​​12 använder Apples AirPlay-teknik, vilket gör att du kan streama musik trådlöst från en Apple-enhet eller en dator med iTunes musiksystem

Beolit ​​12 har varit en hit hos både kritiker och konsumenter sedan lanseringen. Den fick också det prestigefyllda och eftertraktade "red dot design award" 2012 för bästa produktdesign.

Beolit 12 finns i tre utgåvor: White Edition, Grey och Dark Grey.

Rekommenderat utpris för Beolit 12 White Edition är 6495 kr

Återförsäljare

I Sverige saluförs Beolit 12 av ett begränsat antal återförsäljare.

Information om dessa kan fås via EET Europarts, telefon 08-507 510 00 eller via mail: kundservice@eeteuroparts.se.

Om B&O PLAY

Baserat på Bang & Olufsens stolta tradition av utmärkt design, hantverk och innovativa produkter, är B&O PLAY en tolkning av samma värden med en helt ny serie av produkter som riktar sig till den unga, stilmedvetna och aktiva individen.

B&O PLAY portföljen består av separata bärbara produkter som är intuitiva att använda och enkla att integrera i vardagen - hemma som på resan.

Snygg design, noga utvalda material och teknik i särklass ger en högre nivå som möter de enkla målen att ge magiska musikupplevelser baserade på passionen bakom B&O PLAY.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Computer & Printer parts, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security samt Point of Sale & Digital Signage.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 400.000 artiklar fördelat på mer än 300 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Libratone, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.