Contour Design Nordic A/S tillkännager ny distributör för Skandinavien och delar av Europa

Efter år av samarbete med Contour Design Nordic A/S är EET Europarts nu en officiell distributör av Contours sortiment.

”Det är ett nöje att meddela att Contour Design Nordic A/S har undertecknat detta distributionsavtal med EET Europarts. Vi är övertygade om att företaget kommer att skapa ännu fler affärer och en ökad medvetenhet om Rollermouse produkterna i Skandinavien och Europa", säger Peter Braun, Sales Manager Denmark, Contour Design Nordic A/S."

Contour Design är en global ledare inom utveckling, forskning och design av ergonomiska inmatningsenheter till datorer såsom RollerMouse och Contour Mouse. Företagets syn på datoranvändarsäkerhet är i linje med den syn som finns i de skandinaviska länderna, där personalens säkerhet är central inom de flesta affärskulturerna. Skandinaver har länge varit kända för sin konstruktion av verktyg och möbler som fungerar i harmoni med människans fysiologi, snarare än mot den.

"Vi är mycket glada över att vidareutveckla samarbetet med Contour då vi ser en mycket stor potential och en stark efterfrågan. Våra kunder kommer kunna dra nytta av att Contour Design och EET Europarts arbetar tillsammans och erbjuder kunskap, tillgänglighet och logistik ", säger Stefan Nilsson, VD, EET Europarts AB.

Om Contour
Contour Design är en global ledare inom utveckling, forskning och design av ergonomiska inmatningsenheter till datorer såsom RollerMouse och Contour Mouse. Grundades 1995 av Steve Wang, Contour Design Inc. utformade den optimala datormusen baserat på ergonomisk forskning om datoranvändning. Våra prisbelönta ergonomiska musalternativ är resultatet av en tio år lång forskning, utveckling och design-initiativ.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Stefan Nilsson

Managing Director +46 (0)850751004