B&O PLAY PRESENTERAR BEOPLAY P2: FÖRSTÄRK ÖGONBLICKET MED MUSIK

B&O PLAY PRESENTERAR BEOPLAY P2: FÖRSTÄRK ÖGONBLICKET MED MUSIK

Tryck två gånger med fingret på gallret i anodiserat aluminium för att spela upp eller pausa musik. Skaka för att hoppa över ett spårnummer. Beoplay P2 är en intelligent och snygg bärbar högtalare, som passar perfekt i väskan eller fickan så att du kan ta med den överallt – alltid redo att förstärka ögonblicket med Bang & Olufsen Signature Sound som ger dig gåshud.

Med Beoplay P2 lanserar B&O PLAY ännu en produkt, som hjälper dig att förvandla och förstärka ögonblicken i vardagen. Beoplay P2 är den minsta och mest intelligenta medlemmen i raden av Bluetooth-högtalare från B&O PLAY och är designad för en spontan och energisk livsstil av den prisbelönta designern Cecilie Manz. Högtalaren är tillverkad av exklusiva material som pärlblästrat aluminium och äkta läder med intuitiva funktioner som kan anpassas via Beoplay-appen. Trots det kompakta materialet har ljudteknikerna från Bang & Olufsen lyckats fylla Beoplay P2 med tillräckligt mycket kraft för att kunna leverera det fylliga, klara och tydliga ljudet man förväntar sig av en B&O PLAY-högtalare.

”Musiken spelar en stor roll när det handlar om att förstärka ögonblick i vardagen, och därför har vi utvecklat en personlig högtalare som är lätt att ta med sig. Beoplay P2 är ett fantastiskt stycke dansk design och en studie i elegant hantverk. Den är resultatet av 90 års erfarenhet av ljud och akustik, och har en ljudkvalitet utan motstycke i den här kategorin”, säger Matthias F. Ørum-Hansen, Director of Concept and Design hos B&O PLAY.

”Vi beslutade oss för att ta bort alla knappar och skapa en mjuk design med en enkel och magisk användarupplevelse, som användaren kan anpassa i Beoplay-appen. Tryck två gånger med fingret eller skaka högtalaren för att spela upp och pausa musik, byta spår, starta din personliga assistent eller ändra ljudprofilen i ToneTouch – och så kan du ställa in Beoplay-appen på att väcka dig med den musik du somnade till så att du kan återuppleva dagens sista stora ögonblick när du vaknar och ska förbereda dig för en ny dag”.

Taktil och raffinerad

Beoplay P2 har en rundad mjuk form som ligger perfekt i handen – som en sten man hittar på stranden. Toppen i pärlblästrat aluminium skiljs från undersidans mjuka och varma polymer av en geometrisk grundform med en tydlig kant. De mjuka runda kurvorna ger Beoplay P2 ett mycket taktilt och raffinerat uttryck. Med sin perfekt avstämda form glider högtalaren enkelt ned i fickan eller väskan, och remmen i äkta läder gör den extra lätt att transportera.

”Ju närmare kroppen du bär en produkt desto mer raffinerad och detaljerad ska designen vara. Beoplay P2 är slät och elegant – en kompakt högtalare med fantastiskt ljud, som du kan ta med överallt”, säger designern Cecilie Manz.

Tar till vara erfarenheterna från Beoplay A1

Ljudet i Beoplay P2 är fylligt och stort, så att alla får samma fina ljudupplevelse oavsett var man befinner sig. Beoplay P2 bygger på Bang & Olufsens över 90 år långa erfarenhet av ljud och de värdefulla erfarenheterna från den prisbelönta storebrodern Beoplay A1, som satte nya standarder för bärbara Bluetooth-högtalare 2016:

• I arbetet med basen utgick Bang & Olufsens ljudtekniker från den imponerande djupa basen i den lilla Beoplay A1. De vidareutvecklade Beoplay A1:s mellanregisterenhet och designade en ny till Beoplay P2 med en kägelkonstruktion i anodiserad aluminium.
  • Diskantenheten i Beoplay P2 är samma ¾" soft dome-enhet av textil, som även används i Beoplay A1 – det ger en stor detaljrikedom och en perfekt återgivning av de högsta frekvenserna.
  • Den inbyggda DSP-processorn med hög prestanda gör det möjligt att använda branta filter och avancerad kontroll av klangbalansen så att ljudet kan skräddarsys efter användarens preferenser.
  • Högtalarenheterna drivs av två 15 watt RMD klass D-förstärkare med en maxeffekt på över 2 x 50 watt – det gör att du alltid får det rika ljud som kännetecknar B&O PLAY.

Inbyggd mikrofon

Beoplay P2 har en inbyggd mikrofon så att du kan ta emot telefonsamtal, och tack vare polymerbasens speciella design är mikrofonens talkänslighet 360 grader runt hela högtalaren. Personen i andra änden kan lätt känna igen folks röster oavsett var de befinner sig – förutsatt att de är i närheten av mikrofonen.

Ett läderetui för extra skydd

Du kan köpa ett snyggt etui i svart läder till Beoplay P2 som extra tillbehör. Så kan du ta hand om Beoplay P2, även när du är på språng.

Pris och tillgång

Beoplay P2 finns i Black, Sand Stone och Royal Blue till ett rekommenderat försäljningspris på 169 EUR/169 USD/149 GBP/1 299 DKK/1 699 SEK/1 699 NOK/249 AUD/1 298 CNY/1 398 HKD.

Etuiet till Beoplay P2 finns till ett rekommenderat försäljningspris på 39 EUR/39 USD/29 GBP/279 DKK/359 SEK/339 NOK/49 AUD/279 CNY/299 HKD.

Alla färgerna kommer att vara tillgängliga i Bang & Olufsens butiker, på www.beoplay.com/P2 och hos utvalda tredjepartsleverantörer från den 27 april 2017.

Återförsäljare:

EET Europarts distribuerar B&O PLAY produkterna i Sverige. B&O PLAY finns bla hos följande återförsäljare: Royal Design, Macforum, Machuset, mStore. För information om fler återförsäljare, vänligen kontakta EET Europarts via tel: 08-507 510 00.

OM B&O PLAY

B&O PLAY är ett världsledande livsstils- och audiomärke för unga kreativa proffs. B&O PLAY grundades 2012 som
ett systerbolag till Bang & Olufsen och är starkt förankrat i företagets 90-åriga erfarenhet av design, hantverk och
produktinnovationer. Vi gör mer än att tillverka hörlurar, designa högtalare och sälja underhållningselektronik. Vi
skapar upplevelser som ger gåshud. Besök oss på
www.beoplay.com

_________________________________________________________________________________________

OM FORMGIVAREN

Cecilie Manz (1972) är industridesigner och anses vara en av sin generations ledande danska industridesigner. I september 2014 vann hon Kronprinsparrets Kulturpris för sitt bidrag till dansk design. Hon har arbetat med möbler, smycken, lampor och skulptur, och hennes bord Mikado ingår i MoMAs (Museum of Modern Art) designsamling. Cecilie Manz har designat Beoplay A2 (2014), Beolit 15 och Beolit 17 (2015 och 2017) samt Beoplay A1 (2016) för B&O PLAY.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.