B&O PLAY PRESENTERAR BEOPLAY M3: LÅT MUSIKEN FÅ EN FRAMTRÄDANDE PLATS I HEMMET

B&O PLAY PRESENTERAR BEOPLAY M3: LÅT MUSIKEN FÅ EN FRAMTRÄDANDE PLATS I HEMMET

B&O PLAY lanserar idag den mest kompakta medlemmen i familjen med trådlösa högtalare: Beoplay M3.

Beoplay M3 har massor av power på egen hand men imponerar ännu mer när den kombineras med andra Multiroom-högtalare från B&O PLAY och Bang & Olufsen. Beoplay M3 är designad av den prisbelönta danska designern Cecilie Manz och har finjusterats av Bang & Olufsens akustikingenjörer för att leverera en flexibel och medryckande ljudupplevelse i det moderna hemmet.

”Våra trådlösa högtalare är designade utifrån idén om att ljud ska ha en framträdande plats i hemmet. Det handlar om att sätta människan framför tekniken och designa högtalare som får uppmärksamhet av alla de rätta anledningarna: det medryckande ljudet, den enkla användarupplevelsen och designen som tillför värme till den övriga inredningen. Utifrån denna vision presterar Beoplay M3 helt perfekt, och vi är stolta över att utöka familjen med denna kompakta men kraftfulla högtalare”, säger John Mollanger, VD för B&O PLAY.

Utbytbara höljen som matchar din inredning

Beoplay M3-designen är baserad på en enkel silhuett. Oändliga linjer smyger sig runt den ovala formen för att leda uppmärksamheten till den detalj som gör Beoplay M3 till något alldeles speciellt i all sin enkelhet: det utbytbara fronthöljet som ger användaren möjlighet att matcha Beoplay M3 med sin inredning. Beoplay M3 finns med ett fronthölje i antingen exklusivt, akustiskt transparent ull från Kvadrat eller ett fronthölje i mattborstad, anodiserad aluminium med B&O PLAYs karakteristiska hålmönster.

”Beoplay M3 har karaktär – och kan enkelt anpassas till alla inredningar. Vi har arbetat hårt för att få ut det bästa av de exklusiva materialen som vi har använt, och det har resulterat i en högtalare med ett elegant, enkelt och precist formspråk. Beoplay M3 passar perfekt in i hemmets inredning med sitt strama, kompakta och kraftfulla yttre”, säger designern Cecilie Manz.

Beoplay M3 är designad för hemmet. Du kan välja att spela upp musik genom att streama direkt från din smartphone eller surfplatta till högtalaren, t.ex. via Bluetooth, eller välja att ansluta högtalaren till Wi-Fi och använda den i en Multiroom-konfiguration. Det sistnämnda gör det möjligt att spela upp musik på flera av de B&O PLAY eller Bang & Olufsen Multiroom-högtalare som du har i ditt hem och styra alla högtalarna från en intuitiv app via din smartphone eller surfplatta.

Fyll ditt hem med medryckande musikupplevelser

Kombinationen av specialdesignade högtalarhenheter, massor av råstyrka, avancerad digital signalbehandling och ett ljud som har finjusterats av Bang & Olufsens akustikingenjörer sätter nya standarder för hur bra och stort ljud man kan få ut av en så kompakt högtalare.

• Höljet på Beoplay M3 är gjort av styv polymer som rymmer och kapslar in den akustiska kammaren, medan basen av mjuk polymer ger ökad stabilitet och kopplar högtalaren från underlaget, så att basen kan utnyttjas optimalt.
  • Beoplay M3 har ärvt en rad funktioner och tekniker från större Bang & Olufsen- och B&O PLAY-produkter, som exempelvis digital signalbehandling (DSP), Adaptive Bass Linearization (ABL) och en unik säkring mot överhettning och mekanisk överbelastning.
  • Beoplay M3 är utrustad med en specialdesignad 3½" mellanregister-/basenhet. Högtalaren har en frontvänd basreflexport med en akustisk reflektor som är utformad mot bakgrund av omfattande ljudtester av Bang & Olufsens experter. Mellanregister-/basenheten täcker frekvenser från basområdet till det övre mellanregistret, så att de olika delarna av frekvensspektrat integreras perfekt i ljudbilden. Diskanten är en soft dome-diskanthenhet med neodymiummagneter.
  • Beoplay M3 har finjusterats av Bang & Olufsens erfarna akustikingenjörer, så att den levererar all musik optimalt under alla förhållanden. Den är dessutom utrustad med en omkopplare med tre inställningsmöjligheter allt efter högtalarens position i rummet.

Redo för Apple AirPlay 2

Beoplay M3 levereras med Chromecast Built-in och har stöd för Beolink Multiroom, Apple AirPlay och QPlay 2.0. Från 2018 kommer Beoplay M3 dessutom att ha stöd för Apple AirPlay 2, vilket gör det möjligt att skicka ljud till flera AirPlay-kompatibla högtalare på en gång och därmed spela upp musik från en iPhone till B&O PLAY och Bang & Olufsen-högtalare.

Priser och tillgång

Beoplay M3 finns i två färger: Natural och Black. Varianter i andra säsongsanpassade färger lanseras senare. Beoplay M3 inkl. hölje säljs till ett rekommenderat pris på 3099 SEK, väggfästet kostar 499 SEK, extra hölje i ull 579 SEK och extra hölje i aluminium 679 SEK. Alla färgerna kommer att vara tillgängliga i Bang & Olufsens butiker, på www.beoplay.com/m3 och hos utvalda tredjepartsleverantörer från den 9 november 2017.

Återförsäljare

EET Europarts distribuerar B&O PLAY produkter i Sverige. B&O PLAY finns bl.a. hos följande återförsäljare: mStore, Ha-ges, Lars Bengtsson, Pause Ljud & Bild, Macforum.

För information om övriga återförsäljare, vänligen kontakta EET Europarts AB via tel: 08-507 510 00.

Ladda ner högupplösta bilder här: www.flickr.com/beoplay.

OM B&O PLAY

B&O PLAY anses vara ett av världens ledande globala livsstils- och audiomärken. Företaget grundades 2012 som ett systerbolag till Bang & Olufsen och är starkt förankrat i företagets 90-åriga erfarenhet av design, hantverk och produktinnovationer. Vi gör mer än att tillverka hörlurar, designa högtalare och sälja underhållningselektronik. Vi skapar upplevelser som ger gåshud. Besök oss på www.beoplay.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Aten, Ubiquiti, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 35 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.