APG Cash Drawer blir partner med EET Europarts för en förstärkt global distributionstrategi

Internationell tillverkare av kontanthanteringslösningar förstärker responstiden med en ny distributionspartner.

APG Cash Drawer, en snabbt växande global tillverkare av kontanthanteringslösningar, har nu offentliggjort ett nytt europeiskt distributionspartnerskap med EET Europarts. Det nya partnerskapet utökar APG:s räckvidd över EMEA som matchar den ökade konsumentefterfrågan på den konkurrenskraftiga POS-marknaden.

Genom denna nya allians kommer EET Europarts återförsäljare och ISV:er att kunna börja beställa APGs produkter som integreras sömlöst med EET Europarts partners produkterbjudanden med POS-kringutrustning, mobilitet och tekniklösningar. Det nya partnerskapet innebär ett gemensamt uppdrag att snabbt leverera den senaste kassalådsteknologin till återförsäljare inom dagligvaruhandeln, hotell, QSR och företag över hela världen.

"APG Cash Drawer är engagerade i våra kunder över hela världen", säger Andrew Carr, European Managing Director hos APG. "POS-ekosystemet utvecklas och det är viktigt för oss att ha en expanderad partnerräckvidd över EMEA. Vårt partnerskap med EET Europarts kommer att spela en nyckelroll för att stödja vår vision att globalt förbättra effektiviteten och säkerheten vid point of sale-enheten. Distribuera ny teknik till Europa och utöver - Vi är drivna att distribuera ny teknologi till Europa och längre än så - vi behöver partners som kan leverera produkter snabbt genom distributionskanalsrelationer."

"Vi är verkligen stolta över att ha det här nya partnerskapet med APG", säger Richard Gregoire, EMEA Director, POS & Auto-ID hos EET Group."Vi tror att APG är ledande på kassalådsmarknaden, och detta förstärkta partnerskap bekräftar vårt engagemang för att möta de växande kraven hos våra återförsäljare och ISV:er att få tillgång till hela utbudet av de bästa erbjudandena. Partnerskapet bekräftar också vår strategi för att expandera våra POS-erbjudanden över hela EMEA-regionen och utveckla vår befintliga POS-produktportfölj för att fortsätta bygga en förädlad POS-lösning för våra kunder."

Distribution:

För ytterligare information om distributionen av APG Cash Drawer-produkter och lösningar, vänligen kontakta EET Europarts via tel: 08-507 510 00 eller besök: www.eeteuroparts.se

APG Cash Drawer återförsäljare som är intresserade av att bli kanalpartners med EET Europarts kan besöka EET Europarts hemsida: www.eeteuroparts.se

Om APG Cash Drawer, LLC

APG Cash Drawer, med över 38 års erfarenhet, tillverkar ett brett sortiment av mycket hållbara och pålitliga kassalådor som snabbt levereras till marknaden. APG har byggt upp ett rykte som leverantör av valmöjligheter för kassalådslösningar för detaljhandeln, livsmedelsbutiker, hotell och snabb service för tusentals kunder över hela världen. Oavsett om det är våra generella kassalådor, skräddarsydda lösningar eller SMARTtillTM Intelligenta kassalådor, så särskiljer sig våra produkter och vårt varumärke tack vare vår förmåga att kunna leverera innovativ teknologi som globalt ökar effektiviteten och säkerheten vid point of sale-enheten.

För mer information om våra produkter, besök http://www.cashdrawer.com/europe eller ring +44 1273 616300. Följ oss på Twitter på @apgcashdrawer och på Facebook.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.