Planerat driftstopp för fjärrvärme i Eskilstuna

Just nu genomför Eskilstuna Energi och Miljö förbättringar av fjärrvärmenätet i Eskilstuna. Det medför att vi behöver stänga av värme och varmvatten den 26 maj för dig som bor eller verkar i Slagsta med omnejd.

- Det har blivit dags att byta ut rören i delar av fjärrvärmenätet. På så sätt skapar vi ett modernt och säkert fjärrvärmenät som ger få störningar och säkrare leveranser till våra kunder. Ett stort projekt har varit att förstärka och renovera de gamla ledningarna under E20, säger Nicklas Hansson, distributionschef.

Fjärrvärmeavstängning den 26 maj kl 07.00 till den 27 maj kl 01.00

För att kunna koppla in de nya fjärrvärmerören måste vi tyvärr stänga av värme och varmvatten onsdagen den 26 maj kl 07.00 till den 27 maj kl 01.00 (Valhalladelen får fjärrvärmen tillbaka kl 18.00 den 26 maj). Den bifogade kartan visar vilka områden som berörs.

- Under avstängningen har bostäder och fastigheter i berörda områden varken tillgång till värme eller varmvatten, bara kallvatten. Vi förstår att många kunder kan uppleva driftavbrottet besvärligt och ber om överseende, säger Nicklas Hansson.

Kunder som har frågor om avstängningen är välkomna att kontakta vår kundservice via e-post, kundservice@eem.se, eller telefon, 016-10 60 60, måndag till fredag dagtid.

Nicklas Hansson, distributionschef, 016-10 68 86.