IKEA öppnar i ReTuna Återbruksgalleria – så gör vi för att minimera smittspridningen

Måndagen den 2 november öppnar IKEA sin butik i Eskilstuna. Inför öppningen har flera säkerhetsåtgärder vidtagits, med tanke på rådande pandemi.

- Vi räknar med många besökare under öppningsdagen och veckorna efter öppningen. Därför är det viktigt att vi alla hjälps åt och håller avstånd, säger Sofia Bystedt, centrumledare för ReTuna Återbruksgalleria.

Under öppningsdagen får max 200 personer vistas i gallerian samtidigt. Detta för att minska risken för trängsel.

-       När 200 personer kommit in, ordnar våra entrévärdar en kö utanför entrén. Jag vill påminna alla gäster om att hålla avstånd i kön. Jag vill även passa på att be dem som under november endast ska lämna saker till återvinning, men inte besöka gallerian, att välja återvinningscentralen vid Lilla Nyby istället för ReTuna, säger Sofia Bystedt.

På grund av att fler besökare än vanligt väntas, har även parkeringssituationen setts över.

-       När parkeringen vid återbruksgallerian är full, får gästerna köa längs med återvinningscentralen för att få en parkeringsplats. Vid köns slut kommer det att finnas en parkeringsvakt som signalerar när det finns en parkeringsplats ledig, säger Sofia Bystedt.

Tänk på det här under ditt besök i gallerian:

·       Kom ihåg att hålla avstånd.

·       Tvätta händerna noggrant och ofta.

·       Handsprit kommer att finnas tillgängligt inne i gallerian.

·       Om du har minsta symptom, stanna hemma. Välkommen åter när du mår bättre!

För mer information, vänligen kontakta:

Sofia Bystedt, centrumledare, 016-10 64 27.

ReTuna drivs av Eskilstuna Energi och Miljö

ReTuna Återbruksgalleria och Retuna Återvinningscentral drivs av det kommunägda bolaget Eskilstuna Energi och Miljö, EEM.

EEM är ett kommunalt bolag som har i uppdrag att bedriva konkurrenskraftiga verksamheter inom energi- och miljöområdet. EEM ska leverera optimal nytta till kunder och invånare – med minimal miljöpåverkan. Målet är att vara ett föredöme och en inspirationskälla inom energi och miljö, samt skapa hållbar samhällsnytta för nuvarande och kommande generationer.