Eskilstuna Energi och Miljö AB satsar på stadsnätet

Eskilstuna Energi och Miljö har nu fattat beslut om utökad satsning på Stadsnätet under 2010 och kommer därmed inleda en fördjupad samverkan med Mälarenergi i Västerås. Efterfrågan är stor på nya anslutningar och ökat tjänsteutbud till Stadsnätet i Eskilstuna. Det här beslutet ger Eskilstuna Energi och Miljö möjligheten att erbjuda kunderna ökad valfrihet och bättre tillgänglighet till nätet och dess tjänster.

• - Detta är mycket positivt för Stadsnätet och innebär både att vi har möjlighet att ansluta ännu fler till Stadsnätet samt att vi kan ge kunderna bättre service. I och med detta samarbete kommer vi att stärka vårt tjänsteutbud och bättre kunna tillgodose Eskilstunabornas behov av bredbandstjänster, säger Robert Berlin, Stadsnätschef på Eskilstuna Energi och Miljö.
  • - Vi är glada att Eskilstuna Energi och Miljö har valt samverkan med oss för sitt Stadsnät. Det bekräftar att vi ligger väl framme såväl affärsmässigt som tekniskt. Med ansvar för drift av stadsnäten i Västerås, Hallstahammar och nu Eskilstuna får vi en ännu större bas vilket ger oss bättre förutsättningaratt utveckladet gemensamma nätet och attrahera nya tjänsteleverantörer säger Per Norrthon, vd Mälarenergi Stadsnät AB.

För mer information ta kontakt med:

Robert Berlin, Eskilstuna Energi och Miljö AB

Tel: 016-7107109, 073-950 61 21