VAPEN, VRÅLANDE MOTORER OCH BOURBON NÄR ERIK OCH MACKAN ÅKER TILL KENTUCKY OCH BESÖKER JIM BEAM

Det nya programmet Erik och Mackan goes Kentucky är en fantastisk resa för att lära känna bourbonstaten Kentucky och i slutändan få besöka Jim Beam. Fred Noe, högsta hönset på Jim Beam bjöd ner Erik och Mackan till Kentucky för att personligen få besöka destilleriet. Men för att få komma dit behövde killarna uppfylla några uppdrag som Fred gav dem. Uppdragen från Fred är i sann Kentuckyanda: skjutvapen, vargjakt, fyrhjulingar, dragracing och köttiga monsterburgare.

Sjunde generationens destillatör, Fred Noe, ska lära killarna allt han kan om bourbon. Men innan Erik och Mackan får tillåtelse att inträda i varje whiskey- och bourbonkännares himmelrike måste de dock utföra ett par uppdrag med tydlig förankring i Kentuckys traditioner och kultur. Vilket på klarspråk innebär en upplevelse utöver det vanliga. En upplevelse som kräver både mod, beslutsamhet och en hungrig mage. När Erik och Mackan gör Kentucky upplever den luttrade duon vrålande motorer, vapenkultur och mat som kan få vilken magsäck som helst att ge upp. Det blir även en hel del varma möten med lokala förmågor, konsten i att skapa bourbon och få träffa och lära känna Jim Beams destillatör Fred Noe. Erik & Mackan får även efter varje avsnitt lära sig hur man enkelt gör en Old Fashioned, men även de enklaste sakerna kan bli lite tokiga. Se hur det går här:

Cocktailskolan episode 1: https://www.youtube.com/watch?v=Lc4Feh4HIR0

Cocktailskolan episode 2: https://www.youtube.com/watch?v=upvJ4346s6U

Cocktailskolan episode 3: https://www.youtube.com/watch?v=kzvh78ezOao

Cocktailskolan episode 4: https://www.youtube.com/watch?v=5txKIvM2oR0

På den nordiska marknaden har Edrington även en rad strategiska partnerskap och distribuerar varumärken som; Laphroaig, Jim Beam, Sourz, Makers Mark,  Courvoisier, Piper-Heidsieck Champagne, Stolichnaya Vodka med flera.