Öystein Stave ny VD för Ecru Consulting

Styrelsen för Ecru Consulting har utsett nuvarande styrelseordförande Öystein Stave till ny VD från den 1 februari 2018. Öystein Stave lämnar i samband med detta rollen som styrelseordförande.

- Det är med glädje jag kan presentera Öystein Stave som ny VD för Ecru Consulting. Öystein passar, med sin erfarenhet och sitt ledarskap, väldigt bra in på den strategi Ecru har framåt, där fokus ligger på fortsatt kvalitativ tillväxt inom befintliga affärsområden, säger Andreas Save som träder in i rollen som styrelseordförande efter Öystein.

Öystein Stave är en av grundarna av Ecru Consulting och har varit verksam som konsult inom IT-arkitektur och verksamhetsutveckling i 20 år. På Ecru har Öystein genom åren haft olika roller vid sidan av sina konsultuppdrag, varav han de senaste två åren har haft rollen som styrelseordförande.

- Jag är mycket glad och stolt över att få förtroendet att gå in i rollen som VD för Ecru, ett bolag med en otrolig stark kultur och så många kompetenta medarbetare. Jag ser verkligen fram emot att utveckla och leda Ecru in i framtiden tillsammans med alla duktiga kollegor, säger Öystein Stave.

Ecru Consulting är ett IT-konsultbolag med 40 seniora medarbetare med expertis inom områdena utveckling, arkitektur, ledning och affärsintegration. Ecru Consulting startades 2006 och har hela tiden haft som strategi att vara den bästa arbetsplatsen för de anställda och att leverera värdeskapande och högkvalitativa tjänster för kunderna.

Ecru Consulting har tre år i rad utsetts till Sveriges bästa arbetsgivare av Great Place To Work och blev under 2017 utsett till en av Europas 10 bästa arbetsgivare av European Business Awards.

För mer information kontakta:

Ecru Consulting
Andreas Save
Tel: +46 733759903
Epost: andreas.save@ecru.se

• Stockholm

Ecru är IT-konsultbolag med fokus på systemutveckling, arkitektur, integration och strategisk rådgivning

Våra konsulter är erfarna och självständiga med många år i branschen. Erfarenheten har lärt oss att IT aldrig kan betraktas som en isolerad företeelse — det finns alltid en koppling mellan affär, verksamhet och tekniskt stöd i form av IT. Denna insikt hoppas vi ska göra våra tjänster mer värdeskapande och att våra kunder får bättre lösningar.