Margareta Strandbacke och Claes Ruthberg tar plats i Ecru Consultings styrelse

På tisdagskvällen valdes Margareta Strandbacke och Claes Ruthberg in i styrelsen för Ecru Consulting som externa ledamöter, vilket gör att styrelsen representeras av intern kompetens som kompletteras med extern tung erfarenhet.

Ecru Consulting har nyligen utsetts till Sveriges bästa arbetsplats av Great Place to Work för tredje året i rad. Företaget har tagit emot flera gasellutmärkelser, och är därutöver med i årets upplaga av European Business Awards i kategorin Employer of The Year. Ecru Consulting är ett av de tio finalistföretagen och vinnaren koras i finalen i Dubrovnik den 4 maj.

”En satsning där vi förstärker styrelsen med flera externa ledamöter är helt rätt i den här fasen när vi har en stabilare plattform än någonsin att jobba vidare ifrån. Målet är att fortsätta vår tillväxtresa på ett klokt sätt, där vi samtidigt värnar om vår starka kultur och våra värderingar. Att få möjlighet att ta del av Claes och Margaretas expertis på vår fortsatta resa känns både tryggt och inspirerande”, säger Eva Lindholm, vd på Ecru Consulting.

Margareta Strandbacke har i över 20 år drivit företag värderingsstyrt och haft ett flertal vd-roller i konsultbranschen. Hon kombinerar idag en roll som Business Area Manager för Dfind Executive med externa styrelseuppdrag.

Claes Ruthberg verkade som vd och koncernchef för konsultmäklarföretaget eWork Scandinavia AB mellan 2001 och 2014 och utvecklade företaget till en miljardindustri. Claes har en omfattande erfarenhet av ledning och försäljning inom IT-sektorn och är idag aktiv i ett flertal styrelser i olika branscher.

Styrelsen för Ecru Consulting består nu, förutom nytillskotten, av de interna ledamöterna Öystein Stave, som sitter kvar som styrelseordförande, samt Andreas Save och Lars-Erik Johansson.

För mer information kontakta:

Hanna Enecrona, marknads- och kommunikationsansvarig Ecru Consulting

Tel: +46 (0)730740193

E-post: hanna.enecrona@ecru.se

www.ecru.se/press/Ecru-nyastyrelseledamöter.pdf

• it
  • it-branschen
  • it-konsult
  • it-konsultföretag
  • styrelse
  • affärsutveckling

Ecru fokuserar på utveckling, arkitektur, ledning och affärssintegration.

Våra konsulter är erfarna och självständiga med många år i branschen. Erfarenheten har lärt oss att IT aldrig kan betraktas som en isolerad företeelse - det finns alltid en koppling mellan affär, verksamhet och tekniskt stöd i form av IT. Denna insikt hoppas vi ska göra våra tjänster mer värdeskapande och att våra kunder får bättre lösningar.

Vi arbetar för en sund företagskultur, där man väger in familjen och frihet tillsammans med sitt arbete. Vi är en platt organisation med högt i tak, och vi arbetar ständigt med att fånga upp våra medarbetares önskemål och agerar på dessa.