Ljudabsorbenten Solo Matrix: Nya designmöjligheter med enkel installation

Ljudabsorbenten Solo Matrix: Nya designmöjligheter med enkel installation

Solo Matrix är det senaste tillskottet i Ecophons frihängande Solo-sortiment. Ljudabsorbenten finns i flera storlekar, ett breddat kulörutbud och klickas enkelt på plats i Connect-bärverket i taket. Den linje- och rutinspirerade designen ger Matrix ett svävande utseende och möjliggör ny kreativ inredningsdesign som förbättrar den akustiska miljön.

Ecophon Solo Matrix, “Solo i bärverk”, är det nyaste tillskottet till Solofamiljen. Akustiktaket skapar nya designmöjligheter genom enkel installation. Ljudabsorbenten monteras och demonteras snabbt och enkelt på Connect-bärverket. Den snabba och enkla monteringen säkerställer tids- och kostnadskontroll vid större nybyggnationer eller renoveringsprojekt.

– Enkelheten och flexibiliteten gör Matrix banbrytande. Ljudabsorbenterna klickas enkelt in i bärverket och skapar oändliga designmöjligheter med linje- och rutmönster, säger Martin Lindholm, marknadschef på Ecophon.

Solo Matrix är optimalt för större byggprojekt där en installation av heltäckande akustiktak av olika skäl inte är möjlig eller önskvärd. Systemet kan installeras antingen i rader eller moduler med mellanrum som ger taket en svävande känsla. Kulörkollektionen i Akutex FT är uppdaterad med sex nya kulörer och ljudabsorbenterna finns nu tillgängliga i totalt 20 stycken olika kulörer. Matrix är gjord av glasull med hög densitet och är 100 procent återvinningsbar.

– Matrix gör precisionsdesign enkelt. Systemet inspirerar till innovativa visuella och akustiska miljöer genom att kombinera olika format och färger. Arkitekter och inredningsdesigners får friheten att vara kreativa samtidigt som ljudmiljön förbättras, säger Martin Lindholm.

Läs mer om Solo Matrix och bärverkssystemets fulla kapacitet på ecophon.se. Här hittar du bland annat all teknisk information samt information om installation och hållbarhet.

Länk till mer information om Solo Matrix

Länk till projekt med Solo Matrix