ECOKRAFT får högsta kreditbetyg AAA från Dun & Bradstreet

ECOKRAFT får högsta kreditbetyg AAA från Dun & Bradstreet

Solcellsleverantören ECOKRAFT har tilldelats det högsta kreditbetyget AAA av Dun & Bradstreet, ett av världens mest ansedda kreditvärderingsföretag.

Kreditbetyget speglar företagets finansiella styrka och ekonomiska stabilitet, vilket är viktigt i en bransch med hög utvecklingstakt och på en marknad i snabb förändring.

ECOKRAFT arbetar med hållbarhet ur tre perspektiv: miljö, socialt ansvar och ekonomi. Det höga kreditbetyget är ett kvitto på att företaget lyckats balansera dessa faktorer på ett framgångsrikt sätt och står väl rustade för att möta framtidens utmaningar, menar VD Johan Nyblom:

Vi är väldigt stolta över vårt höga kreditbetyg. Det är en kvalitetsstämpel som visar att vi har en stark grund att stå på när vi fortsätter att utveckla och delvis ställa om vår verksamhet med nya innovativa satsningar på montagesystemet SmartSolarBox och förvärvet av greentechbolaget Fenix Solar, säger Johan Nyblom, VD på ECOKRAFT.

Kreditbetyg från Dun & Bradstreet
Kreditvärdiga företag rankas på en skala från A till AAA där alla företagen med betygen är välskötta. Det innebär bland annat att risken för konkurs är låg, att de har högre tillväxttakt och är lönsammare än företag som inte är kreditvärdiga. Endast aktiebolag kan få högsta kreditbetyget.

AAA - Högsta kreditbetyg: Kräver etablerad aktivitet, en positiv eller icke-negativ bakgrund, betalningsförpliktelse samt god ekonomi.
AA - Bra kreditvärdighet: Kräver etablerat beteende, en positiv eller icke-negativ bakgrund, betalningsförpliktelse samt tillfredsställande ekonomi.
A - Kreditvärdig: Kräver etablerad aktivitet samt en positiv eller icke-negativ bakgrund och betalningsförpliktelse.
Källa: Dun & Bradstreet

ECOKRAFT erbjuder solceller för egen elproduktion sedan 2008. Vi projekterar och installerar kompletta solcellssystem för villa, lantbruk och företag och jobbar med europeiska, marknadsledande leverantörer.

Vi vill på ett smidigt, enkelt och professionellt sätt hjälpa privatpersoner och företag att producera sin egen el och erbjuder därför allt från planering och projektering till installation, driftsättning och service. Kvalitet och kundnöjdhet är våra ledord som genomsyrar hela verksamheten.