Ulrica Hydman Vallien målar Brämhults söta apelsiner

Idag lanserar Brämhults en ny juice, pressad på lite sötare apelsiner, i butiker runt om i landet. Tack vare ett innovativt samarbete med konstnären Ulrica Hydman Vallien är apelsinerna lika söta på utsidan som på insidan.

- Många människor tycker att ju sötare apelsinerna är, desto godare smakar de. Det har vi tagit fasta på och lanserar därför ytterligare en nypressad apelsinjuice, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults.

De lite sötare apelsinerna är noga utvalda av Brämhults egna fruktexperter, som åker världen runt i jakt på de godaste frukterna. Den nya juicen heter kort och gott 'Lite sötare apelsiner' och pressas på solmogna Valenciaapelsiner från Jamaica och Marocko.

Ulrica Hydman Vallien beundras världen över för sitt personliga och samtidigt klassiska formspråk med känsliga, nästan kalligrafiska penseldrag som för tankarna till akvarell, antika ornament och muralmåleri. Hennes glaskonst är berömd och mycket populär. Nu pryder hennes verk för första gången en plastvas, i form av etiketter på Brämhults lite sötare apelsiner.

– Vi är stora fans av Ulrica och jätteglada över att hon gjort våra flaskor till de finaste och sötaste i Sverige, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults.

Brämhults gör resan från jord till frukostbord så enkel och schysst som möjligt. Riktigt god juice produceras nämligen inte i en fabrik - den pressas av färska frukter och grönsaker. De söta apelsinerna har helt enkelt plockats, pressats omsorgsfullt och sedan hällts utan tillsatser i flaskor. Resultatet blev en söt och mycket mildare juice som passar perfekt som sällskap på promenad i vårsolen.

Vill du veta mer om lite sötare apelsiner? Kontakta gärna Johan Kikas, marknadschef på Brämhults, 0709774515, johan.kikas@bramhults.se eller läs mer på http://www.bramhults.se

Mer om Ulrica Hydman Valliens praktfulla konstnärskap på: http://www.uhv.se

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till Brämhult kommer 400 ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras efter beställningar varje arbetsdag. Det finns inget lager med färdig juice; kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.