Brämhults presenterar Årets Lemonad: Myntonad

På Brämhults harman pressat färsk frukt sedan slutet av 40-talet och presseriet experimenterartid och otid ihop nya smakblandningar. Med våren och sommaren i antågandepresenterar Brämhults presseri Årets Lemonad - törstsläckaren Myntonad- enlemonad smaksatt med mynta och lime.

– Vi har i år smaksattvår klassiska lemonad med mynta och lime. Ofta när det gäller våra nyasmakblandningar så är det vår nyfikenhet som leder oss fram till nya produkter.Vi gillar att blanda, testa och smaka oss fram. Idén till att göra en Myntonadhade vi funderat på ett tag men vi hade inte tekniken att pressa myntan.  Men när vi började göra våra grönsaksjuicerdär en innehåller vetegräs så skaffade vi en skruvpress och insåg då att viäntligen kunde börja pressa färsk mynta. berättar Stina, produktutvecklare påBrämhults.

Brämhults började producera juice av morötter redan 1947 ochidag omfattar sortimentet, beroende på säsong, mellan 20 och 25 olika sortersnypressade juicer, smoothies och lemonader. Brämhults har länge haft klassisk lemonad gjord på nypressadcitron i sitt sortiment och kommit med nya lemonader varje år.

- Myntonaden ärefterlängtad, precis som våren och sommaren. Myntonaden känns som en självklarförstärkare i vårt sortiment. Den kan användas vid många tillfällen i sommaroch är ett perfekt alkoholfritt alternativ. Myntonaden kommer förhoppningsvis attförhöja många stunder på såväl en picknic i det gröna som på sommarfestivaler.Ett tips är också att blanda Myntonaden med hårt vispade äggvitor och socker såhar du en hemmagjord, läskande sorbet. säger Helen Mellde Helmfridsson,marknadschef på Brämhults.

Myntonaden kommer att finnas i butik from. V.19.

För merinformation, kontakta Helen Mellde Helmfridsson, marknadschef på Brämhults:helen.melldehelmfridsson@bramhults.se, telefon 070-977 45 22.

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till Brämhult kommer 400 ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras efter beställningar varje arbetsdag. Det finns inget lager med färdig juice; kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.