Brämhults lanserar Nypressade Äppelsiner

57,4 % av svenskarna föredrar Brämhults nypressade apelsiner. 42,6 % föredrar Brämhults nypressade äpplen. Det är resultatet av Den Stora Juiceundersökningen, en rikstäckande studie där över 50 000 personer har provsmakat och röstat på sin favoritjuice.

Nu lanserar Brämhults nypressade äppelsiner, en juice som innehåller de exakta siffrorna i undersökningen.

– Idén till juicen fick vi av en privatperson i samband med den stora juiceundersökningen, säger Johan Kikas, marknadschef på Brämhults. Personen blandade apelsin och äpple i samma glas. Det visade sig vara jättegott.

Hemligheten bakom nypressade äppelsiner är alltså att blanda 57,4 % av Brämhults klassiska apelsinjuice med 42,6 % av nykomlingen äppeljuice. Juicen är nypressad, det vill säga pressad i Brämhult utanför Borås med en hållbarhet på bara 18 dagar.

Brämhults nypressade äppelsiner säljs exklusivt genom Pressbyrån och 7-eleven från den 8 november. I samband med lanseringen släpper Brämhults en film om hur juicen blev till på http://www.bramhults.se. Filmen finns även tillgänglig på http://www.youtube.com/watch?v=CeAgHHYVBXY eller http://vimeo.com/16495634.

För mer information om Den Stora Juiceundersökningen, Sveriges största juicestudie med 55 178 svarande från 178 orter eller mer information om Brämhults, kontakta Johan Kikas, marknadschef (johan.kikas@bramhults.se, 0709774515) eller besök http://www.bramhults.se

Kategorier

Brämhults tillgodoser behovet av färska juicer, smoothies och fruktdrycker i Sverige och övriga Norden. Till Brämhult kommer 400 ton citrusfrukter och morötter i veckan, som pressas och levereras efter beställningar varje arbetsdag. Det finns inget lager med färdig juice; kunderna dricker en juice som är gjord så nära konsumtionstillfället som möjligt, om de inte pressar frukten själva hemma förstås.

Ulrika Lång Gerdén

Presskontakt International Sr Brand Manager Brämhults +46 (0)33 20 45 68
Marie Lansinger

Presskontakt International Marketing Director +46 33 - 722 66 03

The best of fruit

Vi arbetar passionerat med alla former av juicer och fruktdrycker. Under samma tak samlas flera varumärken som på sitt egna unika sätt ger dig det bästa från frukt. Med allt från nypressade säsongsfrukter till fruktiga bärsoppor finns det en produkt för dagens alla behov och tillfällen. Helt naturligt och fantastiskt gott!

Eckes Granini

Källbäcksrydsgatan 23