MrJet marknadsledande resebyrå på internet

MrJet är den mest välkända renodlade internetresebyrån. Det visar en undersökning gjord av NMA där fem reseaktörer distanserar sig från övriga när allmänheten blir tillfrågad gällande bokning av resor på internet. - Vi har märkt av en kraftig tillväxt under årets första del, men det är roligt att få bekräftat från fler håll att MrJet är en stor spelare på den svenska resemarknaden, säger Pelle Svensson, marknadschef MrJet. 12% av de tillfrågade i undersökningen nämner MrJet vid frågan om ”Vilka online-resebyråer känner du till?”. Endast fyra andra varumärken är mer välkända, varav tre är de stora charterbolagen Ving (26%), Fritidsresor (22%) och Apollo (17%) samt den traditionella resebyrån Ticket (13%). Övriga renodlade internetresebyråer som nämndes var Resfeber (7%), Travelpartner (5%), Seat24 (4%) samt Travellink (3%). -Ett starkt varumärke blir allt viktigare på en marknad som den svenska med många aktörer med liknande erbjudande. Vi har ökat våra marknadsföringsaktiviteter i olika kanaler det senaste året, och det här visar att vi lyckats mycket bra med våra satsningar, säger Pelle Svensson. Om undersökningen Undersökningen utfördes av NMA. Resultaten baseras på 523 respondenters svar. Frågan ”Vilka online-resebyråer känner du till?” ställdes som en spontan öppen fråga, dvs respondenterna svarar fritt ur minnet. För ytterligare information, kontakta: Pelle Svensson, marknadschef 0708-12 04 80 08-555 122 07 pelle.svensson@ebookers.se MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud på flygbiljetter, hyrbilar, hotell, semesterhus och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 13 europeiska länder. Sedan mars 2005 ingår MrJet/ebookers i Travelport, ett av världens största och geografiskt mest utspridda reseföretag. www.mrjet.se