Kraftigt ökad försäljning av paketresor

MrJets försäljning av paketresor har ökat med mer än 70% jämfört med föregående år. Detta kopplas ihop med resenärernas ökade medvetenhet om pris och trygghet vid bokning av resor.

- Fler och fler upptäcker fördelarna med att boka våra paketresor. Framförallt attraherar priset och skyddet som resegarantin ger många i dagens lågkonjunktur, säger Pelle Svensson, marknadschef MrJet.

Vid bokning av en paketresa omfattas resenären av resegarantilagen. En paketresa innebär att två eller flera tjänster bokas i samma bokning, till exempel flyg och hotell. Det underlättar inte bara bokningsprocessen utan ger även ett lågt pris.

- I många fall kan man tjäna tusenlappar på att köpa en paketresa hos oss istället för hos någon av de stora charterbolagens färdiga paket med fast prislapp. Våra egna interna prisjämförelser pekar alla i den riktningen, säger Pelle Svensson.

I och med MrJets nya plattform går det att kombinera hundratals flygbolag med mer än 80 000 hotell i hela världen och även hyrbilar från pålitliga leverantörer.

Jämförelsen avser antalet sålda paketresor i januari och februari 2008 mot samma period 2009.

För ytterligare information, kontakta:
Pelle Svensson, marknadschef
pelle.svensson@ebookers.se

MrJet är en av Skandinaviens ledande nätresebyråer med ett stort utbud av flygbiljetter, hyrbilar, hotell och paketresor. MrJet grundades 1997 och är en del av ebookers, med verksamhet i 13 europeiska länder. MrJet/ebookers ingår i Orbitz Worldwide vars största investerare är Travelport, ett av världens största och geografiskt mest utspridda reseföretag.
www.mrjet.se