EatGood åker till Göteborg för att demonstrera LightFry-ugnen på Rancold

Imorgon 5/12 kommer vi på EatGood befinna oss i Göteborg hos vår återförsäljare Rancold. Företaget tillsammans med inbjudna gäster och kunder kommer få provsmaka pommes frites och finger food tillagade i LightFry-ugnen. Pommes frites och finger food med upp till 60% mindre fett tack vare tillagningen med varmluft och vattenånga! För att läsa mer om Rancold, besök www.rancold.com, och om EatGood och LightFry-ugnen, besök www.eatgood.se

• Gastronomi

• eatgood
  • lightfry
  • lightfry-ugn
  • pommes frites
  • finger food
  • rancold

Henrik Önnermark

Presskontakt VD/CEO Övergripande +46 (0)73-687 21 26

Jonas Andersson

Presskontakt Försäljningschef/Sales Manager Försäljning +46 (0)70-789 10 00

En revolution för restaurangkök

Nu börjar det lossna rejält för Menigos leverantör EatGood i Borås. Fler och fler upptäcker deras ugn LightFry som friterar pommes frites utan olja. Pommes frites som blir så goda att stjärnkocken Leif Mannerström menar att ugnen borde vara en självklarhet för alla som vill servera pommes frites och annan fingerfood.

Leif Mannerström lovordar nytt sätt att tillaga pommes frites utan frityrolja

– Efter ett par pommes frites minns jag hur jag utbrast till kollegorna: ”Så här ska pommes frites smaka.” Och att slippa frityrolja i ett restaurangkök gör mycket för både säkerhet och miljö, säger den svenska stjärnkocken Leif Mannerström om pommes frites tillagade med ånga och varmluft i en LightFry-ugn.