Sportfiskemässan flyttas fram till följd av de nya restriktionerna

Sportfiskemässan flyttas fram till följd av de nya restriktionerna

Arrangörerna för Sportfiskemässan har idag tagit beslutet att flytta mässan som var planerad att genomföras den 18-20 mars 2022 på Stockholmsmässan. Anledningen till flytten är de nya restriktionerna till följd av den ökade smittspridningen av Covid-19. Nytt datum kommer. Köpta biljetter återbetalas.

Sportfisket är en av de branscher som fått ett stort uppsving under pandemin. Intresset för Sportfiskemässan har därför varit rekordstort och alla monterytor på mässan är sedan länge slutsålda och besökarna har också visat stort intresse redan två månader innan det tänkta genomförandet. Mässan skulle ha gått parallellt med Allt för sjön som i mångt och mycket har samma publik.

Senast mässan genomfördes var i mars 2019. Nytt datum för 2023 kommer presenteras inom kort.

– Vi har idag tillsammans med branschen tagit det tråkiga beslutet att senarelägga Sportfiskemässan. Vi skulle kunna genomföra eventet i mars men vi vet att både utställare och besökare vill att Sportfiskemässan ska vara ett myller av folk där alla träffas och utbyter erfarenheter och har kul ihop, men med de begränsningar som större event har idag kan vi inte skapa den mässkänsla och fest som vi alla längtar efter, säger Agneta Brunell, projektledare Sportfiskemässan.

Vid frågor kontakta projektledare Agneta Brunell 0708-277043

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor och event i 14 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz och Storbritannien). Easyfairs driver dessutom totalt 8 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Essyfairs drivs med passionen att “easify” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt för professionella communities genom vårt populära all-in koncept, avancerad teknologi och kundcentrerat tillvägagångssätt. Våra många digitala initiativ erbjuder utmärkta möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt. Vi följer och analyserar även kontinuerligt den digitala utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt för att skapa attraktiva och moderna online-format.

Koncernen har drygt 600 anställda som alla använder de främsta marknadsförings- och teknikverktyg som finns för att skapa och utveckla event- och mässkoncept som passar våra communities.

Under 2018 tilldelades Easyfairs priset “Entrepreneur of the Year®” i Belgien och fick bl a erkännande från Deloitte som “Best Managed Company” för tredje året i rad samt utmärkelsen “Great Place to Work”.

Easyfairs är för närvarande rankad på 17:e plats på listan över världens ledande mässföretag.

Besök vår webbplats för mer information: www.easyfairsgroup.com.

Eric Everard

Group CEO