Anders Borg, fd. Finansminister och Kicki Björklund, vd Bostadsbolaget

Pressinbjudan: Var med och påverka framtidens Göteborg på Fastighetsmässan

För fjärde gången i rad samlas Västsveriges fastighetselit på Fastighetsmässan den 6-7 september, Svenska Mässan i Göteborg. I år består scenprogrammet av 45 programpunkter fördelat på tre scener och 200 utställare som visar det senaste nyheterna i branschen.

Årets höjdpunkter på scenen är Kicki Björklund, vd på Bostadsbolaget, som pratar om hur bostadsmarknaden kan bidra till ett mer jämlikt Göteborg då de arbetar med en hyresgästdialog kring trygghet i boende, nyproduktion och renoveringar. Tidigare finansministern Anders Borg som föreläser om ekonomi, omvärld och framtidsfrågor och om balansen mellan urbanisering och risken för en bostadsbubbla. Anders Borg, Fastighetsägarna och Easyfairs kommer att dela ut det prestigefyllda branschpriset ”Västsveriges smartaste fastighet” på scen.

Fler tips ur scenprogrammet
* Göteborg Energi, Anna Honnér har en paneldebatt med ämnet om Göteborgs stadsutveckling.
* Räddningstjänsten, Marcus Örnroth pratar om utrymningsproblematiken från flerbostadshus.
* Fastighetsägarna, Tomas Ernhagen med ämnet - Hur påverkar den globala politiska och ekonomiska situationen i fastighetsbranschen i Sverige.

För mer information om Fastighetsmässan och komplett scenprogram besök: www.fastighetsmassangbg.se

För ackreditering, mer information eller intervjuer kontakta:
Petra Wohner, projektledare Fastighetsmässan, 0704-34 45 36, petra.wohner@easyfairs.com

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com