Pressinbjudan till Möten & Events 2018 | 21-22 februari | Kistamässan | Stockholm

Den 21 – 22 februari 2018 flyttar Möten & Events in på Kistamässan. En mötesplats med möjligheter att inspireras och se möjligheterna till att effektivisera, digitalisera och utveckla ett företags möten, event och konferenser.

Datum: 21 – 22 februari 2018

Tid: Onsdag 21 februari 09-17, Torsdag 22 februari 09-16

Plats: Kistamässan, Arne Beurlings torg 5

Media hälsas varmt välkomna till mässan. Presskort finns att hämta i entrén.

Parallellt med Personal & Chef finner ni fem stycken scener med ett fullspäckat seminarieprogram, över 200 utställare samt kostnadsfria konferenser, frukostseminarium och branschmingel. Årets stora nyhet är att Talarforum håller finalen i Talang 2018 på Möten & Events. Under två dagar kommer 12 finalister tävla om att bli Sveriges nästa stjärnföreläsare. I juryn sitter bland annat Per Holknekt, Anders Lundin och Elaine Eksvärd.

Några av mässans höjdpunkter:

Onsdag 21 februari & torsdag 22 februari heldag Talangscenen
12 finalister gör upp i Talang 2018 | Talarforum

Onsdag 21 februari kl. 11.00 KunskapsscenenSäkerhet i vår omvärld | Hans Brun, terrorforskare på Försvarshögskolan

Onsdag 21 februari kl.13.00 Kunskapsscenen
Social Selling | Malin Ström, digitalstrateg

Onsdag 21 februari kl. 16.00 Kunskapsscenen
Ledarskap i förändring | Fredrik Reinfeldt

Torsdag 22 februari kl. 9.00 Konferensrum: E4
Konferens: Möten – från A till Ö | SBTA – Swedish Business Tavel Association

Torsdag 22 februari kl. 14.45 Kunskapsscenen
Vinnaren koras i Talarforums Talang 2018

Torsdag 22 februari kl. 15:00 Kunskapsscenen
Livet – inte alltid en dans på rosor | Tobias Karlsson, dansare & föreläsare

För mer information om mässan, komplett seminarieprogram etc., besök www.easyfairs.com/motensthlm

Vid frågor eller intervjuer kontakta projektledare Amy Närenborn: 0704 34 45 44 amy.narenborn@easyfairs.com

I linje med sin mission ”Visit the future” gör Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa åtråvärda mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Genom Easyfairs arrangerar koncernen idag över 218 arrangemang i 17 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kina, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA).

I koncernens nordiska region ingår varumärken som Bostadsrättsmässan, Byggmässan, Caravan Stockholm, Comic con, Digigov, Ecommerce+Shop tech, Advanced Engineering, Plastteknik, Logistics & Distribution, Skydd & Säkerhet, Elmässan, Elektronik, Ekonomi & Företag, Empack, Fastighetsmässan, Fastfood & Café, Industrimässorna, Microsoft TechDays, MVTe, Möten & Events, Mötesplats Samhällssäkerhet, Personal & Chef, Restaurangexpo, SETT, Sign & Print, Smarta städer, Sportfiskemässan, Sveriges Bageri & Konditorimässa, Talous och Upphandlingsdagarna.

Easyfairs driver 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussels North, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).

Koncernen sysselsätter över 750 människor och förväntas generera intäkter på över 160 miljoner € för räkenskapsåret 2016-2017.

Easyfairs strävar efter att vara mötes- och mässbranschens mest innovativa, flexibla och effektiva arrangör. För att nå detta mål anställer vi engagerade medarbetare, använder bästa möjliga marknadsföringsverktyg och teknologiska lösningar och utvecklar starka varumärken. ”Visit the future with Easyfairs”.

För mer information, besök vår hemsida http://www.easyfairs.com