PRESSINBJUDAN till BUTIKSLEVERANTÖR 2011 den 12 – 13 april

PRESSINBJUDAN till BUTIKSLEVERANTÖR 2011 den 12 – 13 april

easyFairs vill hälsa dig välkommen till BUTIKSLEVERANTÖR 2011 – Nordens största butiksmässa på Kistamässan i Stockholm den 12 – 13 april.

Under två upplevelsefyllda dagar delar branschens ledande leverantörer med sig av nyheter, koncept och formgivning som ger handelns aktörer förutsättningarna att utveckla bättre och mer säljande butiker. Värdefull kunskap och inspiration i hur man skapar butiksmiljöer som på allvar är med och konkurrerar om framtidens kunder. Som besökare möter du cirka 200 utställare och har också möjligheten att delta i mässans kostnadsfria seminarier.

Vägvisande seminarier
Hur uppstår trender? Hur skapar man varumärkesbyggande miljöer och hur kommer Ullareds Boris Lennerhov att sköta sig i Heta Stolen? Det är några av de många frågor som besökarna kommer att få svar på under mässans seminarier. Programmet omfattar ca 30 kostnadsfria seminarier som tar tempen på branschen och peka ut framtidens trender.

Utdrag ur programmet

12 april

8.30 – Öka försäljningen och få ut maximalt av varje potentiell kund
Ett seminarie med Jens Nordfält, forskare vid Handelshögskolan i Stockholm

10.15 – Framtidens butik
Med Joel Degemark och Sarah Otley från Electric Dreams

13.00 – Boris i Heta Stolen
Thomas Karlsson, chefredaktör på Dagens Handel frågar ut Boris Lennerhov, VD på Gekås i Ullared

13 april

8.30 – Globala jättar och framtida vinnare inom handeln
Ett seminarium med Matthew Stych, Research Director, Planet Retail, jobbar med Tesco, Walmart och Carrefour

11.00 – Gina Tricot – fashion everyday
Jessica Syrén, etableringschef på Gina Tricot berättar om företagets etableringsstrategi

12.30 – Ökad försäljning med e-handel
Ett seminarie med Lars-Johan Strand, marknadschef och Fredrik Persson, Web Manager på Stadium

13.00 – Vad säger kunden – egentligen?
Ett seminarie om icke verbal kommunikation med Henrik Fexeus, känd författare och TV-profil från bland annat SVT:s Hjärnstorm och TV4:s Talang

14.00 – Trender för kulör, design och livsstil
Av och med Per Nimer, medlem i Color Marketing Group

Mer information om mässprogrammet finns på www.easyFairs.com/BUTIK-SE.

Kistamässan, Stockholm

Mässans öppettider
12 april: 9 - 17
13 april: 9 - 16

För mer information kontakta Ann-Kristin Mogren, projektledare, 031 – 89 41 10, annkristin.mogren@easyFairs.com.

Regions

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com