Personal & Chef, Kistamässan

Personal & Chef - HRnytt ingår strategiskt partnerskap

Stockholm, 20 augusti 2024 – Personal & Chef, en ledande mötesplats och mässa för professionella inom HR och ledarskap, och HRnytt, en framstående digital nyhetssajt, meddelar idag att de ingått ett strategiskt partnerskap för att vidareutveckla och stärka varandra. Detta samarbete syftar till att skapa nya möjligheter och förbättra upplevelsen för mässans besökare och utställare.

Bakgrund
Personal & Chef är en tvådagarsmässa som erbjuder ett omfattande program på flera scener, vilket kompletteras av mässans breda utbud av utställare.

HRnytt är den självklara digitala nyhetssajten för professionella inom ledarskap och personalfrågor. Plattformen erbjuder ett brett utbud av artiklar och intervjuer om allt från ledarskap och personalfrågor till viktiga nyheter inom arbetsmiljö och hälsa. HRnytt blir officiell mediapartner till Personal & Chef.

"Den 1 oktober lanserar HRnytt Sveriges första HR-barometer som kommer ta pulsen på svensk HR. Resultatet kommer att hjälpa dig som arbetar inom HR att prioritera rätt frågor, lyfta HR:s roll i organisationen samt flytta fokus till det som verkligen gör skillnad, resultatet kommer att presenteras på mässan."

Citat från parterna
"Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med HRnytt. Deras expertis och breda räckvidd inom HR- och ledarskapsfrågor kommer att vara ett värdefullt tillskott. Tillsammans kommer vi att skapa en ännu mer dynamisk och engagerande mötesplats för alla deltagare," säger Malin Wiktorsson, Projektledare för Personal & Chef.

"Detta partnerskap ger oss en fantastisk möjlighet att ytterligare stärka vår position som ledande nyhetskälla inom HR och ledarskap. Vi ser fram emot att samarbeta och bidra till framgången för Personal & Chef," säger Stefan Fredriksson, Affärsområdeschef på HRnytt.

Om Personal & Chef
Personal & Chef, som startade 2012, har etablerat sig som en ledande mötesplats och mässa för professionella inom HR och ledarskap. Evenemanget erbjuder en unik möjlighet för deltagare att nätverka, lära sig och inspireras av branschledare och experter.

Om HRnytt
HRnytt är en ledande digital nyhetssajt som tillhandahåller relevant och aktuell information inom HR och ledarskap. Plattformen erbjuder artiklar, intervjuer och nyheter som är viktiga för alla som arbetar inom dessa områden.

För mer information, vänligen kontakta:

Malin Wiktorsson, Projektledare Personal & Chef, malin.wiktorsson@easyfairs.com

Stefan Fredrikson, Affärsområdeschef HRnytt, Stefan.fredriksson@reaktion.se

Easyfairs Nordic och HRnytt ser fram emot ett framgångsrikt och långsiktigt partnerskap som kommer att gynna hela HR-branschen.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar över 110 marknadsledande eventtitlar i 12 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs rankas som nummer 11 bland världens främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Visit the future och läs mer på www.easyfairs.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lafère
Group CEO