Installatörsföretagen blir officiell medarrangör till nya VVS-mässan

Installatörsföretagen blir officiell medarrangör till nya VVS-mässan

Nyligen meddelade Easyfairs att de lanserar en helt ny mässa inom VVS. Idag bekräftar Installatörsföretagen initiativet genom att bli officiell medarrangör till den nya mötesplatsen.

”Vårt samarbete kring mässor sträcker sig långt tillbaka och vi är väldigt stolta över att de vill göra även denna satsning tillsammans med oss. Installatörsföretagen är en välrenommerad branschorganisation som är helt i linje med vad vi vill skapa med den nya mässan.”
- Lina Lund, Affärsområdeschef för VVS-mässan

Som en bransch- och arbetsgivarorganisation för Sveriges installationsföretag är Installatörsföretagen en självklar medarrangör till den nya VVS-mässan. Med Installatörsföretagens kompetens och etablerade roll i branschen och Easyfairs som en av världens främsta mässarrangör blir samarbetet en självklar del i att skapa en kvalitativ, innovativ och hållbar mötesplats för VVS-branschen.

”Den här renodlade mötesplatsen för VVS-området har verkligen saknats. Efter många år med Elmässan ser vi nu fram emot att skapa en liknande samlingspunkt för VVS-branschen tillsammans med Easyfairs. Det ska bli kul att träffa våra medlemmar på plats för att prata om branschens nutid och framtid.”
- Ola Månsson, VD på Installatörsföretagen

Mässan pågår 23-24 april 2025 på Kistamässan i Stockholm. Båda parter ser fram emot att kunna erbjuda en helt ny mötesplats för branschen med sikte på ett långsiktigt samarbete på Kistamässan.

Installatörsföretagens tidning VVS-Forum är även exklusiv mediapartner till VVS-mässan.

Om Installatörsföretagen:

Installatörsföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för installationsbranschen och är en del av Svenskt Näringsliv. De representerar 4 000 medlemsföretag med 60 000 medarbetare som installerar, optimerar och kontrollerar värme, ventilation, vatten, el- och teleteknik.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar över 110 marknadsledande eventtitlar i 12 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs rankas som nummer 11 bland världens främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Visit the future och läs mer på www.easyfairs.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lafère
Group CEO