Innovativa och smarta lösningar presenteras på Empack

Innovativa och smarta lösningar presenteras på Empack

Den 4-5 oktober öppnar Kistamässan upp dörrarna för Nordens största förpackningsmässa Empack 2017. Det är innovativa och smarta lösningar som står i fokus med närmare 200 ledande leverantörer från hela världen som visar bland annat kreativ förpackningsdesign, ny effektiv förpackningsteknik, förpackningsmaskiner, etikettering och märkutrustning och mycket mer.

Här är ett urval av nyheter och innovationer som presenteras på Empack den 4 – 5 oktober på Kistamässan:

Smurfit Kappa kommer att presentera sitt nylanserade koncept för förpackningsoptimering, SupplySmart. Det är en välbeprövad metod som bygger på analys och fakta från över 50 000 leveranskedjor. Den hjälper företag att bedöma risker och optimera leveranskedjans effektivitet. Tjänsten gör det möjligt för företag att minska sina logistik- och förpackningskostnader och rationalisera produktionen, utan att göra avkall på kvaliteten. Smurfit Kappa hittar du i mitten av mässhallen, i monter E:10.

Förutom att presentera SupplySmart på mässan, kommer DS Smith bjuda på en verklig chock. Resan till kunden är det svåra momentet för e-handelsprodukter. DS Smith erbjuder en ny, världsunik testanläggning där förpackningen och produkten gör en simulerad resa, med fysiska test av de olika momenten. Namnet på anläggningen är DISCS – drop, impact, shock, crush, shake. På Empack visas en modell, där besökarna ser vad som kan hända under en normal transport. Och hur en bra förpackning kan medföra ett gott slut. Ds Smith hittar du i monter F:02.

Att skapa både miljöförpackningar och kostnadseffektiva alternativ är något som ständigt efterfrågas i branschen. Svenska Snap Pack har lösningen ”DeLight”, som i huvudsak är en fiberbaserad hybridförpackning och är en miljöanpassad alternativ med samma funktioner och egenskaper som normalt är tillverkade i aluminium och plast. Möt Svenska Snap Pack i monter B:02. När det kommer till just kostnadseffektiv alternativ till tunna plastpåsar har Instore Agency knäckt koden. Kostnadseffektiva i längden är påsarna, då de är gjorda av r-pet, non woven och recyklad polyester. Det sägs vara bättre än bomull och papper när det gäller flergångsanvändning. Möt Instore Agency i monter G:02.

Läs mer om nyheter på mässan på hemsidan: www.easyfairs.com/empacksthlm

Om Artexis Easyfairs
I linje med sin mission ”Visit the future” gör Artexis Easyfairs det möjligt för intressenter att besöka framtiden genom att skapa spännande mötesplatser som uppfyller deras behov och presenterar lösningar i bästa tänkbara format.

Easyfairs arrangerar idag 200 mässor i 19 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Förenade Arabemiraten, Finland, Frankrike, Kanada, Nederländerna, Norge, Portugal, Ryssland, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland, USA och Österrike,).

Artexis driver elva mässanläggningar i Benelux-länderna, Tyskland och Norden (Gent, Antwerpen, två anläggningar i Namur, Mechelen-Bryssel Nord, Mons, Hardenberg, Gorinchem, Venray, Kistamässan i Stockholm och Malmömässan i Malmö).

Under räkenskapsåret 2016–2017 sysselsätter koncernen över 700 personer och beräknas omsätta 167 miljoner Euro.

För mer information, besök vår hemsida www.easyfairs.com