ICTexpo Göteborg 2012 – ett unikt forum för framtidens IT-strategier

Den 18 – 19 januari 2012 har det återigen blivit dags för easyFairs Scandinavia att öppna portarna till Skandinaviens mest innovativa IT-mötesplats. Årets evenemang kommer att bjuda på nyheter, utställare och dessutom det bästa seminarieprogram någonsin, med över 50 programpunkter och representanter från bland annat Apple, Google, Spotify och Facebook.

ICTexpo är mässan som förenar nytta med nöje. Här blandas de senaste tekniknyheterna med strategiska råd från den globala IT-eliten. Årets fem fokusområden – BUSINESS IT, TELECOM & MOBILITY, IT-SECURITY, IT-INFRASTRUCTURE och INTERNET SOLUTIONS & DIGITAL MARKETING – kommer att bli årets mest betydande IT-händelse.

– IT-frågor berör i stort sett alla företag idag, oavsett om det gäller ett multinationellt företag eller den enskilda näringsidkaren, säger Susanne Hallencreutz, marknadschef på easyFairs. Utvecklingen går rasande fort och därför är den här typen av mötesplats viktigare än någonsin.

Den globala IT-eliten delar med sig av sina bästa idéer och erfarenheter
Traditionellt är de kostnadsfria seminarierna ett av ICTexpos populäraste inslag. I år är programmet mer omfattande än någonsin tidigare, med över 50 programpunkter.

– Vi har satsat hårt på att samla talare som vågat göra annorlunda och tagit sin verksamhet till toppen. Årets program rymmer såväl seminarier, paneldebatter och aktiviteter vilket kommer att locka fler besökare än någonsin, säger Magdalena Ranagården, projektledare för mässan. I år har vi även satsat på att få med internationella inslag. Klart är också att Apple kommer och föreläser, vilket är mycket sällsynt i den här typen av sammanhang.

Här följer några av årets höjdpunkter på seminarieprogrammet

Facebook – långsiktiga relationer
Hur kan man skapa tillväxt genom en relation till sina konsumenter och med hjälp av Facebooks sociala teknologi. Med Sam Rihani, ansvarig för kommersiell utveckling, Facebook Norden.

Microsoft
Träffa Magnus Lindkvist som är Chief Security Advisor på Microsoft Sweden. Han jobbar främst i en rådgivande roll för Microsofts kunder när det kommer till olika processer, teknologier och molnlösningar.

En ny era av musik – Spotify
Musikkonsumtion går från ett fysisk format till en mer digital värld och skiftar från ägandeskap till åtkomst. Lyssna till Anders Svensson, Sales Director Sweden, Spotify.

Upptäck möjligheterna med Google+
Möt Erik Östberg och Mia Lange från Google som berättar om nya tjänsten Google+ och hur den hänger ihop med företagets övriga produkter. Få tips och idéer på hur företag kan använda Google+ i ett kommunikations- och marknadsföringssyfte.

Internationell keynote – Cisco Systems
Träffa Merran Wirgley som är Head of Communication Global Enterprise Theatre, Cisco Systems (tidiagare Head of external communications, global communications & PR hos Sony Ericsson).

För mer information kontakta Magdalena Ranagården, projektledare: 031 – 89 41 22 / 0707 – 70 47 87, magdalena.ranagarden@easyFairs.com, eller besök mässans hemsida (www.easyfairs.com/ICTGBG) för att se hela mässprogrammet.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com