Högklassiga seminarier visar vägen mot framtidens möjligheter på BUTIKSLEVERANTÖR 2011

Med knappt en månad kvar till BUTIKSLEVERANTÖR 2011 är förhandsregistreringen nu i full gång. Det är tydligt att Nordens i särklass största butiksmässa har blivit viktigare än någonsin i rollen som inspirationskälla i racet om framtidens kunder. Det märks inte bara på mässans 200 utställare, utan även på det 30-talet seminarier som besökarna kostnadsfritt kommer att kunna ta del under två intensiva mässdagar den 12 – 13 april. Bland föreläsarna finns bland annat välkända namn som Matthew Stych från Planet Retail, Henrik Fexéus och färgexperten Per Nimer.

Arkitektduo visar vägen mot framtidens butik
BUTIKSLEVERANTÖR 2011 växer. I år har man lockat inte mindre än 200 utställare som tillsammans med ett högklassigt seminarieprogram kommer att visa besökarna hur man kan vara med och konkurrera om framtidens kunder. I raden av välkända föreläsare kommer bland annat arkitektduon Joel Degermark och Catharina Frankander – som tillsammans står bakom inredningskonceptet för klädkedjan Monki, Bevara Vasa-utställningen och nya mobiltelefonkedjan You by Dialect – att dela med sig av sina idéer kring hur man skapar varumärkesbyggande miljöer och hur inredningsprojekt växer fram.

Trendspaning och internationell prägel
Hur uppstår trender och var kommer de ifrån? Den och många andra frågor besvarar Per Nimer från Nordsjö i sin trendspaning som vänder publikens blickar mot 2011-12. Som medlem i CM6 Color Marketing Group berättar han allt och lite till om hur man kan dra nytta av kulörtrender i butik.

För den som är mer intresserad av den internationella detaljhandelns utsikter, kan passa på att ta del av Matthew Stychs syn på framtidens vinnare inom handeln. Stych arbetar till vardags med jättar som Tesco, Walmart och Carrefour.

Inspirationen börjar 12 april
Tillsammans med ett trettiotal andra föreläsare utgör dessa grunden när mässan presenterar fler högkvalitativa seminarier än tidigare med avsikt att lyfta besökarupplevelsen ytterligare. Mer information om utställare, seminarier och aktiviteter finns på mässans webbsida www.easyFairs.com/BUTIK-SE.

easyFairs är Europas ledande arrangör av tids- och kostnadseffektiva fackmässor. Mässorna pågår i två dagar och riktar sig enbart till inköpare och beslutsfattare. easyFairs har sitt huvudkontor i Bryssel och genomför årligen 100 mässor i 16 olika länder. För mer information besök www.easyFairs.com