Byggmässan Stockholm 2025

Easyfairs flyttar Byggmässan till Stockholm

Byggmässan är en renodlad mötesplats för bygg- och anläggningsbranschen och har tidigare arrangerats i Göteborg. Nu har Easyfairs tagit det strategiska beslutet att flytta mässan till Stockholm, som i dagsläget saknar en renodlad mötesplats för branschen.

Byggmässan återlanserades i Göteborg under våren 2023 med både nöjda utställare och besökare. Däremot fanns det begränsningar som gjorde att mässan inte kunde nå sin fulla potential och det saknades både byggmaskiner och tunga produkter. Flytten möjliggör att vi kan erbjuda våra besökare en heltäckande mötesplats och våra utställare rätt förutsättningar för att visa upp sina produkter och maskiner.

”Genom att flytta Byggmässan till Stockholm, där det för närvarande saknas en nischad mässa för bygg- och anläggningsbranschen, erbjuder vi våra utställare en kanonbra möjlighet. I en större stad med en riktig mässhall kommer vi att locka en bredare publik och skapa nya affärsmöjligheter – ett strategiskt steg framåt som gynnar hela branschen.”

- Victor Håglund, Sales Executive för Byggmässan

Byggmässan Stockholm kommer att arrangeras på Kistamässan den 5-6 mars 2025.

______________________________________________________________________________________

Byggmässan är affärseventet som verkar för en hållbar bygg- och anläggningsbransch där produkter, material och banbrytande teknik står i fokus. Men det allra viktigaste är såklart affärsmöjligheterna och chansen till nätverkande med målsättningen att gemensamt fortsätta utveckla branschen.

Easyfairs organiserar och genomför event som ger professionella aktörer möjlighet att tillsammans blicka in i framtiden.

Vi arrangerar över 110 marknadsledande eventtitlar i 12 länder (Algeriet, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland) och driver åtta mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Bryssel Nord, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Malmö och Stockholm).

Vår målsättning och det vi brinner för är att ”easifiera” livet för våra kunder och öka ROI:n både finansiellt och tidsmässigt genom en heltäckande strategi, avancerad teknik och kundorienterade upplägg. Våra digitala lösningar och system erbjuder unika möjligheter till effektivt nätverkande och affärsmöjligheter året runt.

Easyfairs Group har 800 engagerade medarbetare, utnyttjar de bästa marknadsförings- och IT-verktygen och utvecklar varumärken som möter våra intressenters behov.

För femte året i rad tilldelade Deloitte Easyfairs status som ”Best Managed Company”, 2023.

Easyfairs rankas som nummer 11 bland världens främsta mässarrangörer, enligt AMR:s årliga ranking.

Visit the future och läs mer på www.easyfairs.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anne Lafère
    Group CEO