News -

​Mässarrangören Easyfairs deltar i Red Alert den 30 september

Ikväll lyser Kistamässan, Åbymässan och Malmömässan i rött. Det är en del av den globala kampanjen Red Alert, som syftar till att uppmärksamma det totala affärstopp som just nu råder i hela evenemangsbranschen.

Tillsammans med stora och små företag inom evenemangsbranschen, deltar vi i Red Alert för att påminna beslutsfattare om hur stor negativ påverkan den stränga mötesrestriktionen haft på verksamheter inom evenemangsbranschen. Det gäller hela kedjan av professioner som behövs för att skapa säkra möten, konferenser och mässor inom svenskt näringsliv. Det totala stoppet har tvingat flera företag till varsel och uppsägningar.

- Genom vårt deltagande i Red Alert, vill vi sätta fokus på att det är bråttom nu. Vi tar vårt fulla ansvar för att stötta bekämpningen av pandemin vilket i princip innebär en helt nedsläckt verksamhet sedan ett drygt halvår tillbaka och på obestämd framtid. Behovet av en mer långsiktig plan för återöppnande av säkra möten och tydliga besked kring stöd är oerhört akut i branschen samt för de hundratals bolag som är beroende av oss. Vi är väl förberedda för att kunna öppna våra anläggningar på ett smittsäkert sätt, kommenterar Joachim Warnberg, VD, Easyfairs Nordic.

Följ Red Alert i sociala medier genom #RedAlert #LightitInRed eller #WeMakeEvents