Dynatrace utökar partnerskapet med Microsoft

Dynatrace utökar partnerskapet med Microsoft

Dynatrace och Microsoft utökar sitt partnerskap med gemensamma försäljnings- och marknadsföringsinsatser samt omfattande tekniska integrationer. Målet är att möta den växande efterfrågan från gemensamma kunder världen över som kan använda Dynatrace plattform på Microsoft Azure för att påskynda molnmigrering och optimeringsarbete.

Partnerskapet omfattar ett flerårigt utnyttjningsåtagande och lanseringsarbete, bland annat med gemensamma försäljningsaktiviteter, kampanjer och kundaktiviteter.

– Vår plattform är specialbyggd för molnmiljöer som Azure. Den grundar sig på AI och intelligent automation och gör att världens största organisationer kan leverera felfria och säkra digitala interaktioner. Med Dynatrace på Azure och det utökade partnerskapet med Microsoft kan vi ännu bättre hjälpa våra kunder att flytta mer till molnet, optimera sina befintliga molnlösningar och leverera bra användarupplevelser, säger Rick McConnell, CEO för Dynatrace.

– Den snabba takten och omfattningen av molnbaserad innovation som sker i dag är en unik möjlighet för globala företag. Genom att använda Microsoft Azure och Dynatrace-plattformen är organisationer väl positionerade för att påskynda sin digitala transformation med hjälp av enhetlig observerbarhet, säger Nicole Dezen, Chief Partner Officer och Corporate Vice President, Global Partner Solutions, Microsoft.

– Genom vårt partnerskap kommer kunderna att få djupa insikter och kunna automatisera hela sin teknikstack, vilket förbättrar deras operativ effektivitet och digitala upplevelser. Vårt utökade samarbete kommer definitivt att gynna ännu fler organisationer runt om i världen, avslutar Nicole Dezen.

Satsningen bygger på ett befintligt strategiskt partnerskap mellan Dynatrace och Microsoft och innebär i korthet följande:

• Dynatrace-plattformen är nu tillgänglig som en Azure-inbyggd tjänst i regioner runt om i världen och lättillgänglig för Microsoft-kunder via Azure Portal.

• Kunder kan använda sina Microsoft Azure Consumption Commitment (MACC) för att köpa Dynatrace-plattformen via Azure Marketplace, vilket förenklar inköp och kontraktshantering.

• Dynatrace stöder alla Azure Services, inklusive Azure Spring Cloud, Azure Kubernetes Service, Azure Cosmos DB, Azure Linux och Azure Functions, vilket gör det möjligt för kunder att övervaka hela sin hybrid- och multimolnmiljö, inklusive alla beroenden i näst intill realtid.

Läs mer på Dynatrace hemsida»