Dynatrace senaste lösningar snart på Microsoft Azure

Dynatrace senaste lösningar snart på Microsoft Azure

Kunder som använder Dynatrace plattform kan snart ta del av företagets senaste innovationer på Microsofts molnplattform Azure. Det ger företag bättre möjligheter att samarbeta, skapa och dela AI-driven analys samtidigt som de kan automatisera sina affärs-, utvecklings-, säkerhets- och driftprocesser.

Dynatrace och Microsoft har i flera år samarbetat för att möta den växande efterfrågan på Dynatrace-plattformen på Azure och hjälpa till att påskynda gemensamma kunders optimering och övergång till molnet.

– Den digitala eran kräver att man förhåller sig till övervakningsdata, säkerhet och affärsdataanalys på samma sätt. Att ta vår senaste plattformsteknik till Microsoft Azure gör att fler kan använda vår branschledande AI, analys och automationskapacitet för att modernisera sin molnverksamhet. Det gör också att de snabbare kan lansera högkvalitativ och säker programvara och ge användarna felfria digitala upplevelser, säger Steve Tack, SVP, Product Management på Dynatrace.

– Övervakningsdata och applikationssäkerhet har blivit avgörande för organisationer som går över till molnet och migrerar fler arbetsprocesser till Microsoft Azure. Dynatrace-plattformen levererar exakta AI-drivna svar och har intelligent automation som organisationer kan använda för att snabbare och säkrare förnya och effektivisera sin molnverksamhet, säger Alvaro Celis, VP, Solutions Areas for ISV Sales på Microsoft.

Bland innovationerna som blir tillgängliga på Microsoft Azure finns:

Dynatrace Grail™ ”data lake house” länkar den enorma volymen och variationen av övervakningsdata till säkerhets- och affärsdata från molnbaserade, hybrid- och multimolnmiljöer samtidigt som datakontexten bibehålls för att leverera omedelbar, kostnadseffektiv och exakt analys.

Dynatrace® AutomationEngine har en verktygsuppsättning utan kod eller med låg kod och använder Davis® AI för att ge verksamheter möjlighet att skapa och utöka anpassad, intelligent och säker automatisering av arbetsprocesser i hela deras molnekosystem.

Dynatrace® AppEngine har en verktygsuppsättning utan kod eller med låg kod och använder Davis AI för att ge verksamheter möjlighet att enkelt skapa och dela anpassade, intelligenta och säkra appar som bygger på insikterna från data som genereras av deras molnmiljöer.

• Den nya Dynatrace-användarupplevelsen inbegriper kraftfulla funktioner i dashboard och interaktiva Dynatrace Notebooks och gör det enklare att samarbeta mellan olika arbetslag samtidigt som det blir möjligt för fler medarbetare att fatta databaserade beslut.

Den förbättrade Dynatrace-plattformen, med Grail, AutomationEngine, AppEngine och den nya användarupplevelsen, kommer att vara tillgänglig i en begränsad version för kunder som använder Microsoft Azure i slutet av 2023 och allmänt tillgänglig för dessa kunder under första kvartalet 2024.