Dustin utsedd till ”Årets nätbutik 2010” av Prisjakt

Dustin, Nordens största e-handelsföretag inom IT och hemelektronik, har av prisjämförelsetjänsten Prisjakt korats till ”Årets nätbutik 2010” i kategorin ”snabbaste leveranserna”.

”Med stort eget lager och trimmad orderhantering är Dustin en av de butiker som levererar snabbast i Sverige”, lyder Prisjakts motivering.

”Vi är mycket glada och stolta över att Prisjakts användare har utsett Dustin till ’Årets nätbutik 2010’ i kategorin snabba leveranser. Vi hanterar över 800 000 order per år och av dessa levereras 85 procent till kunden inom två dagar”, säger Stefan von Stein, marknadsdirektör på Dustin.

Prisjakt är en av Sveriges största prisjämförelsetjänster och utmärkelsen ”Årets nätbutik” delas i år ut för första gången i sex kategorier. Fyra företag var nominerade i varje kategori. Urvalet baserades på drygt 120 000 kundomdömen. Prisjakts medlemmar fick därefter rösta på de nominerade företagen.

Dustin har på kort tid vunnit en rad prestigefyllda priser. Nyligen utsågs Dustin till ”Årets e-handlare” i kategorin Datorprodukter av Pricerunner. I november belönades Dustin med dubbla Guldmyror av HP som ”Partner of the Year” och ”Print Volume Partner of the Year” samt utsågs till ”Dell Partner of the Year” i både Sverige och Danmark

För ytterligare information kontakta:

Stefan von Stein, marknadsdirektör Dustin, tel 0733‐638922

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattordatorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se