Dustin home lanseras i Danmark lagom till julhandeln

Dustin, Sveriges största e-handlare, öppnar idag officiellt Dustin home i Danmark. Sajten kommer att erbjuda hemelektronik till privatpersoner och redan från början kan de danska kunderna ta del av hela det sortiment som finns på Dustin home i Sverige.

Dustin home startades i Sverige 2004 för att på ett snabbt och enkelt sätt också kunna erbjuda hemelektronik till privatpersoner. Konceptet med ett stort antal produkter i lager och leverans under samma dag som beställning har visat sig framgångsrikt och under hösten 2008 har Dustin home vuxit med 20 procent. Nu är tiden mogen att expandera till den danska marknaden.

- Dustin home i Sverige hade en halv miljon unika besökare under december månad förra året och vi ser förstås att julhandeln kan vara ett bra avstamp för Dustin home i Danmark, säger Per Eriksson, vd på Dustin.

Computerstore, som är en del av Dustin sedan sommaren 2007, har tillsammans med Dustin utvecklat Dustin home för den danska marknaden sedan i somras. Sajten kommer att ha samma uppbyggnad som den svenska med stor flexibilitet, säkerhet och enkla processer. Tryggheten vid betalningar på nätet har varit central i utvecklingen av sajten och ett nära samarbete med Kreditor har möjliggjort unika betalningslösningar.

- Det ligger ett stort arbete bakom lanseringen av Dustin home här i Danmark och vi är övertygade om att den kommer att stå sig väl i konkurrensen på marknaden, säger Jacob Fangel Sørensen ansvarig för Dustin home i Danmark.

Dustin home i Sverige ser ingen avmattning trots sämre konjunktur och spår istället en försäljningsökning i december månads julhandel på runt 20 procent.

För ytterligare information kontakta:
Per Eriksson, vd på Dustin, tel: 08-553 44 000

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se

Relaterat innehåll