Dustin Expo 2011 slår alla tidigare rekord

Den 31 mars - 2 april 2011 arrangeras Dustin Expo i Globen Annexet i Stockholm för tionde året i rad. Mässan är vid tioårsjubileet större än någonsin och över 10 000 personer väntas besöka mässan under de två mässdagarna.

Årets Dustin Expo är större än någonsin. Mer än 70 utställare, däribland Apple, Asus, Acer, Canon, HTC, HP LG, Nokia, Sony, SonyEricsson och Samsung, kommer under de båda mässdagarna att visa upp årets hetaste it- och hemelektronikprodukter. Besökarna kommer bl a att få känna och klämma på Apples nya iPad 2, HTC:s surfplatta Flyer, Samsungs nyasmarta TV med internet och app-teknik och Acer ICONIA, världens mest avancerade touchbook.

– Gensvaret för Dustin Expo 2011 överträffar allt vi har upplevt vid tidigare mässor. Över 10 000 anmälda deltagare och många nya spännande produkter ger alla förutsättningar för en mycket lyckad mässa, säger Per Eriksson, VD och koncernchef på Dustin.

Nytt för i år är också det alldeles nya påfundet ”personal helper”. Dustin har fått inspiration från personal shoppers, personal trainers och personliga ekonomiska rådgivare och utifrån dem skapat personal helpers. Dustins personal helpers har stor kunskap och erfarenhet av itoch hemelektronikprodukter och kan därför hjälpa konsumenten att sålla i den allt mer komplicerade djungeln av prylar. Under mässdagarna kommer ett antal personal helpers att guida besökarna i det stora utbudet av it- och hemelektronikprylar och hjälpa dem att hitta rätt leverantör och produkt utifrån sitt personliga behov.

Mässan är öppen för besökare kl. 10.00–17.00 under de två mässdagarna.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan von Stein, marknadsdirektör för DustinE-post: stefan.vonstein@dustin.se, tel. 0733 638 922

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT- och hemelektronikprodukter på Internet och telefon. Försäljningen sker i Sverige, Danmark och Norge och kunderna utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Dustins konkurrensmedel är sortiment, snabbhet och service. Sortimentet omfattar mer än 200 000 produkter - från surfplattor, datorer, server och nätverk till bildskärmar, skrivare, mobiltelefoner, datorkomponenter samt programvaror och tjänster.  Koncernen har 450 anställda och omsätter 4,5 miljarder SEK. Huvudägare är riskkapitalbolaget Altor. Mer information på www.dustin.se

Relaterat innehåll