Sivida - Upptäck känslan av harmoni

Sivida - Upptäck känslan av harmoni

Harmoniskt och elegant, stilrent enkelt men ändå lämpligt för dagligt bruk – det är kännetecknen för Duravits nya badrumsmöbelserie Sivida. Designen kommer från två ledande badrumsdesigners: Philippe Starck ansvarar för tvättställen och handfatet samt en del av badrumsmöblerna, medan resten av möblerna har designats av Christian Werner. Färgpaletten i serien möjliggör både enfärgade och kontrasterande lösningar, som båda kommer att vara visuellt lugnande tack vare den matta finishen.

Sivida är en unik möbelserie med tvättställ i det sammetslena DuroCast®-materialet, ett mycket hållbart material som kräver minimalt med underhåll. Unikt är också att tvättställen kan fås i tvåfärgade varianter, vilket skapar en snygg och speciell accent. Tvättställen finns dessutom i både runda och fyrkantiga former, vilket möjliggör ytterligare individuell anpassning av möbeln.

"Att serien designats av Philippe Starck och Christian Werner bådar gott," betonar Johan Aspemar, VD för Duravit Sverige. "Dessa två framgångsrika designers har tidigare skapat mycket framgångsrika serier för Duravit, vilket naturligtvis är mycket positivt."