Uno Telefonis växel nominerad till årets tjänst på Telekomgalan 2014

Uno Telefonis växel nominerad till årets tjänst på Telekomgalan 2014

Bakom priset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna och syftet är att lyfta fram bolag och personer som har gjort något riktigt bra inom telekom under året.

Nomineringen går till på det enkla sätt att Telekomnyheterna låter sin läsare nominera de företag och personer som han eller hon tycker har gjort något riktigt bra under året. Telekompriset delas ut i sju kategorier exempelvis årets operator, årets bolag och årets tjänst. Nomineringsmöjligheterna stängdes i december förra året.

- Det känns riktigt kul att vara nominerad till Årets tjänst på 2014 telekomgala, och så klart mycket hedrande. Detta då det är branschen, kunder och användare som har uppmärksammat och röstat på oss, säger Jonas Angleflod, VD, Uno Telefoni.

Övriga nomineringarna i respektive kategori:

ÅRETS TJÄNST
Uno Telefonis växeltjänst – Uno Telefonis växeltjänst har genom ambitionen att vara enkel och attraktiv med fokus på service skapat en stor framgång för Uno som växer starkt på företagsmarknaden.

Comviq Fastpris EU – Genom sitt fastpriserbjudande för EU-länderna har Comviq utmanat den etablerade roamingmarknaden och är först med att lansera fastpris för hela EU.

Försäkringskassans app ”Mina Sidor” – Försäkringskassan har med sin app ”Mina sidor” underlättat vardagen för många svenskar som nu bland annat kan sköta anmälan av VAB via mobilen

Swish – Swish har på ett enkelt sätt skapat möjlighet för privatpersoner att ta betalt utan kontanter och utan fördröjning skicka pengar via mobilen.

Telia M2M – Telia har gjort en rejäl satsning på M2M-marknaden och går i bräschen genom smarta lösningar för övervakning, styrning och avläsning.x

Kategorier

Uno Telefoni är en mobiloperatör med fokus på service och tjänster för företag med 10-100 anställda. Med smarta växel- och servicetjänster adderade till telefonin förenklar Uno kommunikationen för tusentals företagskunder i Norden, varje dag. Uno Telefoni har som mål att sätta en ny standard gällande service i telekombranschen.

Mer information finns på www.unotelefoni.se.

Christian Hed

Presskontakt CMO Dstny +46856269603

Dstny - Business Communications Today and Tomorrow

Dstny är en ledande europeisk leverantör av molnbaserade affärskommunikationslösningar. Med mer än 3 miljoner användare förenklar Dstny kommunikationen för företag, partners och tjänsteleverantörer med interaktiva verktyg som levereras som en tjänst i alla format, inklusive röst, video och chatt. Dstnys innovativa teknologi och starka lokala partnerskap har en mobil-först-design och enkel integrering som gör det möjligt att leverera exceptionella användarupplevelser. Dstny har sitt huvudkontor i Bryssel och har ca. 1000 anställda i 7 europeiska länder och en årlig omsättning på ca. 250 miljoner euro. Läs mer på www.dstny.se.
Dstny-verktygen är medfött “mobile-first”, lokalt anpassningsbara, lätta att använda och lätta att integrera, för företag, partners och tjänsteleverantörer. Genom att kombinera innovativ teknik med nära relationer med partners och tjänsteleverantörer, och med starka lokala team, kan Dstny leverera bästa möjliga användarupplevelse och göra de senaste applikationerna tillgängliga för företag över hela Europa.

Dstny, med huvudkontor i Bryssel, har 750 anställda i 7 europeiska länder (Belgien, Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Sverige, Danmark, Storbritannien) och en årlig omsättning på nästan 190 miljoner euro 2021.

Dstny

Lumaparksvägen 11