​SolunoBC först ut med nya smarta MiTeam

​SolunoBC först ut med nya smarta MiTeam

1 juni kommer SolunoBC att påbörja en uppgradering som innebär flera nya funktioner och en bättre upplevelse i softphonegränssnittet och i användarnas smartphone-applikationer. SolunoBC blir därmed först ut på den svenska marknaden att erbjuda samtliga kunder tjänsten MiTeam i Mitels plattform.

Soluno MiTeam lanseras nu i en enkel version baserat på det kompletta verktyget. Utvalda funktioner vid den första lanseringen är gruppchatt, dokumentdelning och att-göra-listor. Övriga tjänster som medföljer finns i nuläget med begränsad kapacitet och utan support.

Chattfunktionen går att använda one-to-one, så kallad direktchatt, eller i gruppfunktion med flera deltagare som kan läggas till under pågående session. Funktionen följer samma användningsområde oavsett gränssnitt (softphone och APP).

Onlinechatten har inbyggd historik, vilket innebär att chattar loggas upp emot en månad. Är inte sökt person tillgänglig när meddelande sänds, nås personen vid nästkommande inloggning. I mobilen kan meddelande pushas till berörd person.

Oavsett om två eller flera personer deltar i chatten kan dokument delas, som exempelvis kan användas vid presentation (inte att förknippas med skärmdelning). Naturligtvis kan dokumentdelningen användas i kombination med andra funktioner som telefonmöten (planerade eller schemalagda) som sedan tidigare finns i lösningen.

Under året kommer Soluno utveckla och paketera MiTeam-funktionen genom att addera ytterligare tjänster. Det blir också en anpassad prissättning för enklare, alternativt en mer avancerad version med bland annat videochatt och skärmdelning.

SolunoBC genomför också uppgraderingar av systemet med fokus på ytterligare driftsäkerhet och trygghet. Med uppgradering följer en del nyheter och förbättringar som användaren direkt kommer märka av i form av Grupplogg (samtalshistorik för grupp), flertalet möjligheter på personlig och gruppröstbrevlåda samt stöd för Microsoft Exchange 2016.

För mer information, kontakta:

Mattias Ohde, CEO, +46 31 352 40 03 eller Joachim Brandt, CCO +46 31 352 40 45
www.soluno.se

Soluno Business Communications AB
At the start of 2017 SolusBC and Uno Telefoni (Uno) amalgamated and created the single largest and most expansive operator-independent supplier of cloud exchanges and coordinated communication service on the Nordic market. As one company and with a common platform, SolunoBC will have the best possible conditions for continued expansion in Sweden and, not least, internationally. SolunoBC will take the position of the leading systems integrator in the cloud and create the best experience for customers, partners and operators. During 2017, the company is expected to turn over approx. 200MSEK on the Swedish market. Soluno are 55 employees in the offices in Stockholm and Gothenburg.