Dstny hedrad med 'Employee Wellbeing Award'

Dstny hedrad med 'Employee Wellbeing Award'

Under ZoHRo Awards, ett evenemang organiserat av den belgiska HR-plattformen ZigZagHR som lyfter fram HR-proffs och team, vann Dstny det prestigefyllda Employee Wellbeing Award för sitt innovativa tillvägagångssätt för medarbetares välmående.

Välmående är en central aspekt av Dstnys företagskultur, vilket bidrar till hållbar tillväxt. Dstny strävar efter att erbjuda en säker fysisk och psykologisk arbetsmiljö och skapa enastående medarbetarupplevelser. Företaget tror att medarbetarnas välmående leder till låg personalomsättning och begränsad utbrändhet, samt nöjda kunder och företagets framgång. "Vi är extremt stolta över att motta detta pris," säger Daan De Wever, medgrundare och CEO för Dstny Group. "Det är ett bevis på vårt engagemang för att främja en kultur av välmående och säkerställa att våra medarbetare är stöttade och värderade."

Dstnys välmåendestrategi kombinerar formella och informella tillvägagångssätt.Det formella tillvägagångssättet är datadrivet. Företagets snabba tillväxt har medfört betydande komplexitet. Daan De Wever fortsätter: "Vi saknade ett strategiskt HR-verktyg för att hjälpa till att överbrygga gapet mellan medarbetare och organisationen, öka produktiviteten och bibehålla hög medarbetarretention. Detta ledde till skapandet av analysverktyget Vitaminsatwork.be." Denna HR-tech start-up lanserades med stöd från Daan De Wever och medgrundarna Jonas Geleyn och Jonas Scheers, baserat på vetenskaplig forskning från VUB och Solvay Business School.

Plattformen erbjuder realtids, vetenskapligt baserade och åtgärdsinriktade insikter på individ-, team- och företagsnivå. Varje år genomför Dstny en omfattande och flera mindre undersökningar bland medarbetarna via denna plattform, vilket resulterar i höga deltagargrader. Undersökningarna utforskar drivkrafterna bakom välmående och engagemang, och upptäcker unika samband. Resultaten används för att respektera medarbetarnas integritet och aktivt arbeta med förbättringar.

Dstny genomför regelbundet en eNPS (Employee Net Promoter Score) undersökning, vilket gör det möjligt för medarbetarna att ge direkt feedback om sitt välmående inom företaget och gör det möjligt för ledningen att kontinuerligt övervaka medarbetares och teams känslor.

Det informella tillvägagångssättet för välmående baseras på Dstnys kärnvärden (ICORE: Innovation, Commitment, Obsession for Customer Experience, Respect, Empowerment). Med ICORE i centrum närmar sig Dstny medvetet sitt arbete annorlunda – inom företaget och gentemot kunder, partners och leverantörer.

Koncern-VD Daan De Wever och hela ledningsteamet är också mycket tillgängliga och har en stark vilja att lyssna. Öppen kommunikation, tillgänglighet, en känsla av säkerhet och en framtidssyn främjar välmåendet inom Dstny.

För mer information, kontakta:

Christian Hed – CMO Dstny, christian.hed@dstny.com, +468 562 696 03

Bryssel, 10 juni 2024