Uno Telefoni utmanar de stora oceanerna tillsammans med Team Prosecta

Uno Telefoni utmanar de stora oceanerna tillsammans med Team Prosecta

Uno Telefoni sponsrar Team Prosecta bestående av Jimmy Strandberg och Fredrik Nilsson. Just nu kämpar de med att ro över Atlanten i tävlingen Talisker Whisky Atlantic Challenge 2013. Den 4 december gick starten och dessa äventyrare kommer att fira sin jul och nyår mitt ute på havet. Från medarbetarna på Uno Telefoni till dessa killar - Lycka till och God Jul och Gott Slut!

Att Uno Telefoni har valt att gå in som sponsor till Team Prosecta handlar mycket om deras story. Detta är en resa som heter duga och kommer definitivt att vara en av deras tuffaste utmaningar i livet. Uno Telefonis nya och påbörjade resa har många beröringspunkter och likheter med Team Prosectas äventyr.

Tävlingen heter "Talisker Whisky Atlantic Challenge 2013 " och arrangeras av Atlantic Campaigns och huvudsponsor till tävlingen är Talisker Whisky. Det krävs mycket tid och noggrann planering för att anse sig redo att anta den här typen av utmaning; att ro över en av de stora oceanerna. Jimmy och Fredrik, som ingår i parroddbåten Team Prospecta, har förberett sig i över två år.

- Sen maj 2011 har vi hela tiden längtat till dagen då vi sitter i båten och väntar på att startskottet ska gå. Vi kommer då påbörja vår tuffaste utmaning i livet, sade Fredrik dagen de gav sig iväg..

Under sensommaren 2013 valde mobiloperatören Uno Telefoni med fokus på service och tjänster att ta på sig rollen som utmanare till de fyra stora operatörerna på företagsmarknaden. Ett strategiskt beslut som har krävt mycket tid, planering och testande av både växeltjänsten och hur vi ger bästa möjliga service runt en operatörstjänst. Unos resa började runt år 2007.

Hur kommer det sig då att man ställer upp i en sådan här tävling? Jag ställde frågan till Jimmy. Jimmy berättade för mig: För att kunna umgås på fritiden utan att behöva tänka på jobb m.m så började Fredrik och jag söka efter ett äventyr vi kunde utföra tillsammans. Sökandet efter ett äventyr ledde oss in på idén att ro över Atlanten, efter att vi av en slump hittade en dokumentär om det. Och vår första tanke var?

- År det ens möjligt, säger Jimmy med ett stort leende.

Uno Telefoni, i sin roll som utmanare, väljer också att positionera sig med produkten Service som sin viktigaste konkurrensfördel, att vinna kundernas lojalitet på lång sikt. Hur kommer det sig att Uno Telefoni vågar anta den här utmaningen? Jo, telekombranschen har historiskt sett varit sämst bland alla branscher när det kommer till service för företagskunder. Det har resulterat i missnöjda kunder och en stor efterfrågan på servicetjänster för mobiltelefoni.

Som en del av de tjänster Uno Telefoni levererar ingår alltid branschens bästa servicetjänster i form av personlig support dygnet runt och en serviceportal för hantering av alla abonnemang samt hårdvaruärenden. Serviceportalen ger en överblick över tjänster och abonnemang för alla operatörer samt ger kunden marknadens bästa verktyg för hantering av mobila enheter och användare.

Uno Telefoni är en stolt sponsor till Team Prosecta, bestående av Jimmy Strandberg och Fredrik Nilsson. Vi ser verkligen fram emot när teamet ringer sina första samtal till Sverige med sina Uno Smidig-abonnemang runt februari 2014.

Vi kommer dela med oss hur det går för dem via blogginlägg. Just nu vet vi att Fredrik och Jimmy har varit med om en del strapatser när nu tävlingen är inne på sitt 16:e dygn och att de har lite skav i baken. Men fokus och mycket jävlar anamma håller deras humör uppe enligt den senaste rapporten. Lycka till säger vi och som sagt God Jul och Gott Slut till dem och till dig önskar Uno.