Lansering av Sveriges första och största podcast om energirenovering av villor och sommarstugor

Dryft, ett innovativt hantverksbolag inom renovering, underhåll & energirenovering mot privatmarknaden, meddelar idag lanseringen av Sveriges första och största podcast om energirenovering av villor och sommarstugor. Syftet med podden är att hjälpa människor att förstå vad man kan göra i sitt hem för att bli mer energieffektiv och samtidigt bidra till att ställa om den svenska villamarknaden till att bli mer hållbar och sänka elkonsumtionen i samhället.

"Energirenovering är en helhetslösning där man förbättrar hela husets prestanda samtidigt som man förbättrar inomhusmiljön. Denna podd, Energirenovering Podden, är en del i ledet att utbilda husägare kring vilka åtgärder man kan vidta, och vilken ände man ska börja i när man vill sänka sitt hushålls energikonsumtion. Det kan vara en djungel att förstå hur man går tillväga, och förstå att bäst effekt får man när man utgår från husets specifika förutsättningar." säger Daniel Lindgren, Kommunikationsansvarig Dryft.

Energifrågan är hög, människor har blivit alltmer medvetna om sin energikonsumtion efter skenande elpriser och behovet av att sänka energiförbrukningen bland hushållen till att bli mer hållbara är stort. I podden kommer det att pratas om vad energirenovering är, hur det går till, djupdyka inom specifika åtgärder och produkter tillsammans med relevanta gäster, prata med banker och mäklare samt diskutera hur man kan förändra beteenden i vardagen för att bli mer energismart och sänka sin elförbrukning.

"Vi vill också lyfta fram vikten av att ta ett helhetsgrepp där det krävs en rad olika åtgärder varav solceller kan vara en av dem, men för majoriteten av hushållen handlar det mer om att börja med att förbättra husets klimatskal för att sänka energibehovet innan man tittar på solceller eller luftvärmepump", fortsätter Lindgren.

EnergirenoveringsPodden - Dom tre första avsnitten, kommer att finnas tillgänglig på de vanliga podcast-plattformarna från och med onsdag 22/3.

Länk till Spotify:

Länk till Podcaster: