Gå direkt till innehåll
Dryft och Svenska Mäklarhuset knyter samarbete och utvecklar kundresan för köpare och säljare av bostäder

Pressmeddelande -

Dryft, ledande innovatör inom hantverkstjänster och energirenovering, har inlett ett samarbete med Svenska Mäklarhuset, en av Sveriges mest kända mäklarkedjor. Detta strategiska partnerskap kommer att göra det möjligt för bostadsköpare att få tillgång till rådgivning och utförande av energieffektivisering och renovering via Svenska Mäklarhuset.

Tack vare detta samarbete kan spekulanter nu boka ett rådgivningsmöte med ett energiproffs från Dryft direkt i bostadsannonsen. Dessutom ger det potentiella köpare snabb och lättillgänglig information om kostnader för eventuella renoveringar. Genom Dryfts expertis inom renovering och energieffektivisering kommer kunder också att få tillgång till vägledning inför köp och försäljningar av bostaden.

I dagens läge gör det stor skillnad för värdet på bostaden vilken energiklass huset har, och här finns det smarta val att göra både som säljare och köpare.

"Vår expertis och tech inom energirenovering skapar möjligheter för samarbeten precis som detta med Svenska Mäklarhuset. Därtill ger Dryft Now smidigt tillgång till hantverkstjänster och på ett så sätt som ger en bättre kundupplevelse för både potentiella köpare och säljare av bostäder - säger Johannes Ivarsson, ledare av Growth och Sales på Dryft"

“Som köpare av en bostad så funderar man alltid på förbättringar man vill, eller behöver, göra. Att kunna få prisuppskattning för det redan i skedet när man ser bostaden på nätet är väldigt värdefullt och hjälper till i köpbeslutet. Men även för säljaren är det intressant att få råd från mäklaren kring värdeskapande förbättringar inför en försäljning. I dessa tider med höga energipriser är också energirådgivning och energieffektivisering mycket uppskattat. Vi är glada att kunna hjälpa Svenska Mäklarhusets kunder med precis detta! - fortsätter Johannes på Dryft

"Vårt samarbete med Dryft är ett stort steg framåt i vår strävan att ständigt förbättra kundupplevelsen", säger Mikael Meyer, VD för Svenska Mäklarhuset.

“Genom att ge våra kunder direkt tillgång till expertrådgivning och kostnadsuppskattningar för renoveringar & energieffektiviseringsåtgärder, kan vi nu erbjuda en mer omfattande och anpassad service. Vi ser att energikostnaderna är topp tre bland saker köpare tittar efter när man ska köpa hus, och med Dryft kan man som spekulant snabbt få rådgivning och kostnadsuppskattning kring åtgärder man bör göra just för det specifika huset man tittar på, samt att säljare får underlag att göra smarta investeringar för att optimera värdet på bostaden inför försäljning" - fortsätter Mikael på Svenska Mäklarhuset

Dryft är känt för sitt engagemang för innovation och för att hjälpa sina kunder att förbättra sina bostäder på ett hållbart sätt.

"Vi är glada över att få möjlighet att göra detta tillsammans med Svenska Mäklarhuset och ser fram emot att hjälpa ännu fler svenskar att göra smarta och hållbara val när det gäller deras hem", säger Magnus Petersson, - VD för Dryft.

Detta nya samarbete mellan Dryft och Svenska Mäklarhuset banar väg för en ny era inom fastighetsbranschen, där den digitala kundresan utökas för att omfatta alla aspekter av bostadsrenovering och energieffektivisering.