Dryft har växt till 130 personer sedan starten 2020 mycket tack vare ett tydligt fokus på att skapa en tillvaro som medarbetare som ska ge dig trygghet och gemenskap, i alla delar av ditt liv

Dryft är nominerade som en av tre finalister som Årets Byggföretag!

Dryfts vision är att revolutionera hantverksbranschen genom att knyta samman ett modernt kundfokus med en ledande medarbetarupplevelse, understött av digital innovation. En grundpelare i Dryfts vision och strategi är en övertygelse om att socialt hållbart företagande kommer vara nyckeln för nästa generations framgångsrika tjänstebolag.

“Att vi är nominerade som en av tre finalister i Byggföretagens “Årets Byggföretag” är ett kvitto på att vi gör rätt saker, och att branschen nu börjar uppmärksamma det faktum att människorna i den är centrala för att skapa ett långsiktigt och hållbart bolag.” - Säger Daniel Lindgren, medgrundare och Kultur & Kommunikationsansvarig Dryft

“Alla medarbetare är nog överens om att en förändring i hur vi ser på varandra som individer och vårt värde, bör ändras. Men också för att locka den yngre generationen till branschen så måste vi utveckla vårt erbjudande, som bransch. Man söker efter andra faktorer idag när man ska ge sig ut i arbetslivet. Ett sammanhang och ett tydligt syfte måste finnas, vi kan inte exkludera människor, vilket vi gör idag, indirekt med den rådande kulturen” - fortsätter Daniel

Nomineringen ligger helt i linje med Dryfts vision och syfte

“När vi startade Dryft så var det med en insikt jag hade med mig från mina 15 år som hantverkare att vi måste sätta ljuset på medarbetarna. Jag kände aldrig mig delaktig och jag upplevde själv det utanförskapet som den kulturen innebär. Jag såg också exempel på hur kulturen påverkade människor direkt, där ett tydligt exempel var en kvinnlig kollega inte vågade gå från byggboden till parkeringen själv med rädsla för att springa på en grupp personer på bygget som betedde sig illa mot henne, just för att hon var tjej. Ingen tog detta på allvar, och det är väl den starkaste enskilda händelsen som fick mig att förstå att vår kultur är sjuk, och någonting måste göras” - säger Daniel

Det positiva är att det idag finns flera goda krafter i rörelse som uppmärksammar detta, och det går framåt. Vi är tacksamma och ödmjuka inför den här nomineringen, och oavsett utgång så uppskattar vi att dessa frågor uppmärksammas, för det är endast tillsammans som vi kan uppnå en förändring. Vi alla behövs!

Röstningen pågår nu fram till fredag 22/4, och länk där man kan läsa om dom tre finalisterna hittar ni här.

Årets Byggföretag 2022 - Finalisterna