Orb ljusstaken passar lika bra på påskbordet som i sommarstugan.

ETT SMARTARE PÅSKÄGG FRÅN DROSSELMEYER

Att inreda inför påsken har aldrig varit enklare. Med en eller flera Orb-ljusstakar skapar du enkelt en personlig dukning som fungerar lika bra på påskbordet som i sommarstugan.

Orb från Drosselmeyer är en klotformad ljusstake i naturligt eller svart gjutjärn. Den smarta designen gör att ljuset kan brinna ned helt. Stearin som i vanliga fall fastnar i en ljusstake, trillar här av sig själv ned i klotet, brinner ut och slocknar.

– För mig räcker det inte att en produkt bara är vacker. Den måste vara genomtänkt också. Orb är designad för både stearin- och antikljus och lyfter du av överdelen blir underdelen en vacker hållare för värmeljus, berättar Drosselmeyers grundare och Orbs skapare Erik von Schoultz.

Drosselmeyer satsar helhjärtat på hållbara och smarta produkter. Deras design har vunnit ”bäst i test”, har uppmärksammats internationellt och finns numera i Nationalmuseums permanenta utställning.

– Det är våra små, uttänkta detaljer som gör all skillnad. Undersidan av Orb har till exempel en tunn yta av kork som skyddar underlaget mot värme och ger ljusstaken bra fäste. Det gör att jag både tryggt kan ställa den på glasbordet hemma och använda den en sommarkväll i båten, säger Erik von Schoultz.

Ljusstaken Orb är 8 cm i diameter och väger ca 0,6 kg.

Helena Lindberg

Presskontakt CEO/Key Account Manager Försäljning, Marknadsföring, Administration +46 70 524 83 05‬

Smarta prylar som håller i generationer

Drosselmeyer är ett svenskt innovations- och designföretag. Vi producerar och säljer produkter inom köksredskap och inredningsdesign. Våra produkter är unika - alla är baserade på befintlig produkt men med förbättrad funktionalitet. Vi har fått designpriser och bäst i testutmärkelser över hela världen. Nötknäpparen har en marknad som sträcker sig över 19 länder och är en del av Sveriges Nationalmuseums fasta utställning för svensk design. Vår vision är att skapa produkter som håller i generationer. Grundare och huvuddesigner är Erik von Schoultz.

Drosselmeyer Designgroup

Ryssviksvägen 2B