Drosselmeyer skaljdjurstång

Skaldjurssäsongen är här - Drosselmeyer skaldjurstång klarar de hårdaste skalen

Härligt, nu är skaldjurssäsongen här igen.

Utmaningen när vi skapade skaldjursknäckaren var att utforma en knäckare som kräver minsta möjliga ansträngning, samtidigt som den inte skadar köttet.

Vi provade alla möjliga lösningar, men till slut insåg vi att dubbla hävstänger är det bästa alternativet, precis som för vår storsäljare nötknäckaren. Denna lösning tillför kraft och superstyrka som behövs för att knäcka skalen.

Drosselmeyer skaldjurstång fungerar för stenkrabba och andra sorters hårda skaldjur. Den går att ta itu i tre delar för noggrann rengöring.

Med hopp om många trevliga, roliga skaldjurskvällar!

Helena Lindberg

Presskontakt CEO/Key Account Manager Försäljning, Marknadsföring, Administration +46 70 524 83 05‬

Smarta prylar som håller i generationer

Drosselmeyer är ett svenskt innovations- och designföretag. Vi producerar och säljer produkter inom köksredskap och inredningsdesign. Våra produkter är unika - alla är baserade på befintlig produkt men med förbättrad funktionalitet. Vi har fått designpriser och bäst i testutmärkelser över hela världen. Nötknäpparen har en marknad som sträcker sig över 19 länder och är en del av Sveriges Nationalmuseums fasta utställning för svensk design. Vår vision är att skapa produkter som håller i generationer. Grundare och huvuddesigner är Erik von Schoultz.

Drosselmeyer Designgroup

Ryssviksvägen 2B