Svenskt företag bland de bästa AV-tillverkarna

Varje år utser läsarna av brittiska branschtidningen Sound Vision Install (SVI) vad de anser är det gångna årets bästa tillverkare av audio vision (AV)-produkter. Halmstadföretaget Draper Europe knep silverplatsen i kategorin ”Best Manufacturer”.

Företaget har de senaste åren förändrats utefter en långsiktig företags- och kundstrategi med bland annat fler säljare ute på det europeiska fältet och där företagets namnbyte till Draper Europe speglar ett närmare samarbete med amerikanska moderbolaget Draper Inc.

Företagets VD, Göran Peterson, menar att uppmärksamheten i SVI som en av de bästa producenterna visar att förändringsarbetet har gett resultat. – Draper Europe är grundaren och tillverkaren av varumärket Euroscreen® och utmärkelsen är inte bara ett bevis på att vi tillverkar bra produkter, utan också att våra kunder är nöjda med vår service. I fjol certifierade vi oss för FR2000 och det har säkerligen haft en positiv bidragande orsak till denna medalj, men självklart lutar vi oss inte tillbaka nu och är nöjda.

Göran Peterson förklarar att det är ett ständigt utvecklingsarbete som forsätter, och som ett exempel har Draper Europe under första kvartalet 2011 implementerat ett nytt förpackningssystem som har fått mycket god respons av distributörer och återförsäljare. Inte minst leveranser till just Storbritannien hade alltför ofta transportskador, och med märkbara förbättringarna i och med de nya förpackningarna tror Göran att den brittiska marknaden kan ha haft detta i färskt minne när de röstade.

• Hemelektronik

• halmstad
  • av-utrustning
  • företag
  • utmärkelse

• Halmstad

Draper Europe AB har svenska anor sedan 1981 och är dotterbolag till Draper Inc, USA. Draper Europe AB är en av Europas ledande tillverkare och utvecklare av AV produkter, främst projektordukar, med varumärkena Euroscreen® och Draper®. Företaget tillhandahåller både den skandinaviska och europeiska audio visual-marknaden med produkter så som projektordukar och projektorliftar, främst till skolor, hotell, konferens- och hembioinstallationer.