FR2000-certifikat för Draper Europe AB

Draper Europe AB är mycket stolta över att numera kunna titulera företaget som FR2000-certificerat. Certifieringen som innefattar kvalitets -, miljö- och arbetsmiljökrav gäller från och med juni 2010.

FR2000 innehåller krav på ett integrerat ledningssystem för kvalitet, miljö, kompetensförsörjning, hälsa och säkerhet och kan användas av alla typer av organisationer. Uppbyggnaden speglar en orders väg genom organisationen, från offert till avslutad affär.

Systemet utgår från ISO 9001, ISO 14001 och SS 62 40 70 samt Arbetsmiljöverkets föreskrifter om systematiskt arbetsmiljöarbete, AFS 2001:1 och Räddningsverkets allmänna råd om systematiskt brandskyddsarbete, SRVFS 2004:3. För FR2000 tillkommer dessutom krav på kompetensförsörjning, samt hälsa och säkerhet.

Göran Peterson, VD för Draper Europe AB, är mycket nöjd med bedriften. ”Vi började vårt arbete med FR2000-certificeringen för ett år sedan och tack vare vårt tidigare grundarbete har processen flutit på mycket bra. Den här bedriften gynnar inte bara vårt interna arbete, utan också våra leverantörer och kunder. De ser detta dokument som ett bevis på att Draper Europe AB ständigt tillhandahåller kvalitetsprodukter och professionell service. Systemet revideras årligen av utnämnda revisorer, och som vår ledstjärna hjälper det oss i vårt kontinuerliga förbättringsarbete.”

Mer information om FR2000 hittas på den officiella hemsidan www.fr2000.org.

• Halland