Donator blir driftleverantör för Visma Business OnDemand

Visma Software AB har knutit till sig Donator AB som driftleverantör. Donator kommer att som ensam leverantör ansvara för driften av tjänsten Visma Business OnDemand.

Visma Business OnDemand är en tjänst där kunden hyr drift och licenser för affärssystemet Visma Business. Kunden får tillgång till ett virtuellt skrivbord med Visma Business och som optioner även Microsoft Office och Exchange mm.

Lång urvalsprocess
Valet av driftleverantör föll en efter en lång urvalsprocess på Donator AB.

– Vi är givetvis mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att sköta driften Visma Business OnDemand, säger Torbjörn Hansson, Försäljningsansvarig på Donator. – Tillsammans kan vi erbjuda ett mycket attraktivt paket för de mindre företagen. De slipper dyra investeringar i hårdvara och licenser och hyr i stället de funktioner de behöver och får en stabil och säker IT-drift.

Fokus på hög kvalitet
Donator tog hem upphandlingen i tuff konkurrens med flera ledande driftleverantörer.

– För oss var det viktigt att hitta en leverantör som har fokus på att leverera högkvalitativ IT-drift till mindre och medelstora företag, som är målgruppen för tjänsten, säger Carola Lissel, vvd/försäljningsdirektör på Visma Software. – Våra kunder och partners måste känna att de får den attention de behöver. Eftersom Visma Business OnDemand säljs av våra partners är det givetvis även viktigt att driftleverantören inte själva är Visma-konsulter för att undvika en konkurrenssituation. Donator är en stabil leverantör med lång erfarenhet av drift av den här typen av tjänster och vi ser fram emot ett gott samarbete.

• affärssystem
  • it-drift
  • applikationsdrift
  • visma
  • ondemand
  • visma business

Om Donator
Donator AB är experter på molntjänster och erbjuder drift, underhåll och support av kritiska IT-system för kunder och partners. Företaget grundades 1994 och levererar idag IT-tjänster till över 300 organisationer och företag.

För mer information, var god kontakta:
Torbjörn Hansson, Donator AB
torbjorn.hansson@donator.se